کار عمامه‌پرانی دارد بالا می‌گیرد!

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۷

بعد از پاره ای از آیات عظام که وارد معرکه شدند و این «فعل حرام» را تقبیح کردند، حالا نوبت مقتدا صدر رسید که « عمامه پرانی» در ایران را به اسراییل و غرب نسبت بدهد و نگرانی خود را با بیان اینکه « انداختن عمامه و کارزار براى برداشتن حجاب در جمهورى اسلامى ممکن است به دیگر کشورها هم سرایت کند.» ابراز دارد. در این رابطه:

اولا- به قول فردوسی پور، چه می‌کنند این دخترها و پسرهای ما! دمشون گرم!

دوما- باز هم به قول فردوسی پور، چه می‌کند این اینترنت و فضای مجازی، دم کاشف و مخترع و باعث و بانی این انقلاب هم گرم که پیام را به این سرعت به همه جهان اسلام رساندو آنهایی که تا حالا لالمونی گرفته بودند، حالا به حرف آمدند که- به روایت جناب صدر- «ما باید قبل از دیگران خودمان حقمدار باشیم و کارهاى نیک انجام دهیم.» یعنی که اگر ما آخوندها آدم نشویم، عمامه‌پرانی عالم‌گیر خواهد شد!

سوما- ترس آیات عظام و امثال مقتدا صدر، صرفا از عمامه پرانی نیست! آنها از این انقلاب فرهنگی عظیمی که زیر شعار « زن، زندگی، آزادی» در حال فتح ایران است و چشم جهان را خیره کرده، وحشت دارند و می‌دانند که این امواج خروشان نه دیوار طلبه خانه سرش می‌شود و نه مرز و برج و بارو! آنها می‌فهمند همانطور که زمانی امواج اسلام‌گرایی خمینی از ایران اوج گرفت و در جهان اسلام گسترده شد، این بار بزرگترین رنسانس در جهان اسلام باز از ایران سر بلند کرده است و دیر و دور نیست زمانی که زنان و جوانان در عراق، سوریه، امارات، عربستان و همه جهان اسلام با شعار « زن، زندگی، آزادی » بساط شیوخ ، مستبدان و روحانیون منطقه را نشانه بگیرند.

عمامه پرانی پیام نبوغ آمیز جوانان ما به روحانیت است : اگر بر ما نیستی، به لباس ما در آ! این پیام سر آغاز هزاران پیام و پرسش دیگر است که پس از آن به حوزه های علمیه شلیک خواهند شد. پس از این دیگر هیچ طلبه ای از سم مهلک « پرسش» در امان نخواهد بود و پرسش آغاز پایان ایمان کورکورانه است.

آقایان «علما»! لباس گرم بپوشید! زمستان سختی در راه است!
احمد پورمندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *