نعمت‌الله ایزدی, سفیر سابق جمهوری اسلامی در مسکو: مغلوب عملیات فریب روسیه شدیم

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۷

سفیر سابق جمهوری اسلامی در روسیه می‌گوید در موضوع فروش پهپاد به این کشور به نظر می‌رسد تهران «مغلوب عملیات فریب مسکو» شده باشد.

نعمت‌الله ایزدی روز دوشنبه ۱۶ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با انتقاد از ناهماهنگی میان «میدان و دیپلماسی» در جمهوری اسلامی گفت: «به نظر می‌رسد ما مغلوب یک عملیات فریب از جانب روسیه شده باشیم که به هیچ عنوان تأمین‌کننده منافع ملی ما نیست.»

به‌گفته سفیر پیشین تهران در مسکو، موضوع فروش پهپاد به روسیه علاوه بر تبعات مرتبط به جنگ اوکراین برای ایران پیامدهای دیگری هم دارد که می‌تواند به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نیز مربوط شود.

پس از چند ماه انکار مقامات جمهوری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان نهایتاً روز ۱۴ آبان به این موضوع اذعان و در عین حال ادعا کرد این اقدام «ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین» انجام شده است.

موضوع استفاده از پهپادهای ایرانی در تهاجم روسیه به اوکراین در ماه‌های اخیر به تنش‌ها در روابط کی‌یف با تهران دامن زده و همچنین ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به واکنش عملی نسبت به این اقدام واداشته اشت.

سفیر سابق تهران در مسکو دیروز همچنین گفت: «جنگ اوکراین ارتباطی با برجام نداشت اما وقتی این توافق و مذاکرات مرتبط با آن به موضوع فروش پهپادها به روسیه گره می‌خورد، منافع ملی ما را هدف قرار داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *