فراخوان‌های سراسری در تداوم خیزش انقلابی؛ دعوت جوانان محلات برای تجمع در سالگرد آبان خونین

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۱

همزمان با سومین سالگرد کشتار مردم معترض در آبان ۹۸، فراخوان‌هایی برای تظاهرات و تجمعات گسترده در شهرهای ایران و خارج از کشور منتشر شد؛ گروه جوانان محلات لرستان نیز برای برپایی اعتراضات در روز شنبه ساعت پنج بعدازظهر فراخوان داد.

در تداوم خیزش انقلابی مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و در سالگرد آبان خونین، جوانان محلات چند شهر، از شهروندان خواستند تا از روز ۲۴ آبان به خیابان‌ها بیایند.

فراخوان مشترکی که از سوی جوانان محلات تبریز، زنجان، اصفهان، مشهد، اهواز، گرگان و بابل منتشر شده، زمان حضور در خیابان‌ها را «هم‌زمان با سالروز کشتار جوانان در آبان ۱۳۹۸» اعلام کرده است.

در بخشی از این بیانیه مشترک آمده است: «از دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و بازارها شروع می‌کنیم و محله‌محور ادامه می‌دهیم و برای حضور در تمام میادین اصلی شهر حرکت می‌کنیم.»

پیش از این هم انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی اعلام کرد همراه با خانواده‌های کشته‌شدگان آبان خونین ۹۸، روز شنبه ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) راهپیمایی گسترده‌ای را در شهرهای مختلف جهان در همراهی با «انقلاب ایران» برگزار خواهد کرد.

این انجمن از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم ایران تاکنون، تجمعات پیوسته و بزرگی را با عنوان «وقتش رسیده است» در سراسر جهان ترتیب داده است؛ از جمله تجمع ۱۰۰ هزار نفری برلین و زنجیره‌های انسانی در ۸۰ شهر جهان.

علاوه بر این بیانیه‌ها، گروه جوانان محلات لرستان هم برای برپایی اعتراضات در روز شنبه ساعت پنج بعدازظهر فراخوان داد.

در این فراخوان آمده است:‌ «رژیم فاسد روز به‌ روز در سرکوب جوانان ما حقیر و ضعیف‌تر می‌شود.»

از زمان آغاز اعتراضات تاکنون، فراخوان‌های متعددی از سوی گروه‌ها، نهادها، اصناف و انجمن‌ها برای تظاهرات، تجمع و اعتصاب منتشر شده است.

با وجود تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب معترضان، حضور پیوسته مردم معترض در خیابان‌های ایران به پایان دومین ماه خود نزدیک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *