بازداشت دنا شیبانی گرافیست، سنگ نورد و مربی اسنوبورد در قشم

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۴

«دنا شیبانی»، گرافیست، سنگ نورد و مربی اسنوبورد شیرازی، پنج‌شنبه١٩آبان در شهر قشم با اسنپ ردیابی و پس از حمله ماموران امنیتی، با اسلحه ربوده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شده است.

«فروغ عباسی» از اعضای تیم ملی اسکی ایران، با انتشار تصویری از دنا شیبانی از مردم ایران خواسته که صدای او و خانواده‌اش باشند.

او در این پست با اشاره به ملاقات و آشنایی با دنا شیبانی در باشگاه سنگ‌نوردی حجاب شیراز نوشته است: «دختری آزاد، قوی و تیزهوش. روزی که گفت رتبه یک کنکور سراسری شده، داشتم از خوشحالی بال درمی‌آوردم که انقدر به یه نخبه‌ ورزشکار نزدیکم.»

فروغ عباسی در این پست کوتاه نوشته است که دنا شیبانی به دنبال انجام کارهای مرتبط با استعدادهای درخشان کانادا بوده و فرصت مهاجرت به این کشور را داشته، اما تصمیمش تغییر کرده است: «موند چون به رفتن اعتقادی نداشت، موند تا کلی ورزشکار پرورش بده، جای مربی و نخبه توی بازداشتگاه نیست.»

براساس گزارش‌های منتشر شده دنا شیبانی از تاریخ ۲۸مهر۱۴۰۱، برای دیدار با خواهرش به قشم سفر کرده بود.

ماموران امنیتی هنگام بازداشت این ورزشکار و مربی ورزشی، برخی از لوازم شخصی از جمله لپ‌تاب و تلفن‌های همراه او و خواهرش را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

دنا شیبانی از زمان بازداشت تاکنون یک بار امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده‌اش را داشته و از آخرین وضعیت او تاکنون، اطلاع مشخصی در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *