انتشار فراخوان‌های گسترده برای خیزش مردمی در سالگرد آبان خونین

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۴

با فرارسیدن سالگرد کشتار معترضان در آبان سال ١٣٩٨، فراخوان‌های گسترده برای اعتراض و اعتصاب سراسری و همچنین تجمع و تظاهرات در شهرهای کوچک و بزرگ ایران و دیکر نقاط جهان منتشر شده است.

جوانان محلات تهران در بیانیه‌ای از مردم خواست قبض‌های آب و برق و گازشان را ندهند، در روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ آبان عملیات بانکی و خرید انجام ندهند، کسبه مغازه‌های خود را تعطیل کنند و مردم در این سه روز تجمع کنند. این گروه همچنین از مردم خواست شرکت‌هایی که به صدا و سیما تبلیغ می‌دهند را تحریم کنند.

ابتکار عمل جوانان انقلابی-زاگرس نیز در بیانیه‌ای نوشت:‌ «ما جوانان کردستان به فاشیست‌ها اجازه نخواهیم داد تا رهایی و پیروزی به غیر از کابوس در این سرزمین خوابی ببیند. هم‌زمان با دیگر شهرهای کشور، روزهای ۲۴ ،۲۵ و ۲۶ آبان خونین را برای جمهوری اسلامی جهنم خواهیم کرد.»

جوانان محلات تبریز هم بیانیه‌ای برای فراخوان تجمع عمومی منتشر کردند و اعلام کردند از ۲۴ آبان هیچ مدرسه، دانشگاه و کسب و کاری باز نخواهد بود.

جوانان محلات کرج نیز به دیگر گرو‌ه‌ها برای تجمع در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان پیوستند.

هم‌زمان، شاهزاده رضا پهلوی در سال‌روز آبان ۹۸ همراهی خود را با خانواده‌های داغ‌دیده اعلام کرد و گفت از فراخوان‌هایی که برای اعتراض و اعتصاب از داخل ایران اعلام شده قویا پشتیبانی می‌کند. او از مردم دعوت کرد اتحاد بی‌نظیر و بی‌سابقه خود را بار دیگر به نمایش بگذارند.

پیش‌تر، فراخوان‌های متعدد دیگری از سوی گروه‌ها، نهادها، اصناف، انجمن‌ها و همین‌طور بازماندگان اعتراض‌های ضدحکومتی سال ۹۸ برای تظاهرات، تجمع و اعتصاب در روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ آبان منتشر شده بود.

در همین حین، معترضان فراخوان‌هایی را در معابر و مکان‌های عمومی شهر پخش کرده و به نمایش گذاشتند.

ویدیوهایی که به ایران اینترنشنال رسیده حاکی از نصب پارچه‌نوشته‌های فراخوان اعتراض و اعتصابات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان روی پل‌های هوایی در شهرهای تبریز و تهران است.

ویدیوی دیگری پارچه‌نوشته‌ای با شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» را نشان می‌دهد که روی یک پل عابر پیاده در بلوار جمهوری شیراز نصب شده است.

در جریان اعتراضات ضدحکومتی در ده‌ها شهر کشور در آبان ۹۸ تعداد زیادی کشته، زخمی و بازداشت شدند. خبرگزاری رویترز در آن زمان تعداد کشته‌ها را ۱۵۰۰ نفر گزارش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *