جمعه اعتراض سیستان‌وبلوچستان؛ مردم زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار به خیابان آمدند

By | ۱۴۰۱-۰۹-۰۴

خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی در زاهدان، مرکز استان سیستان‌و‌‌بلوچستان، به هشتمین هفته رسید. روز جمعه چهارم آذر، پس از نماز جمعه این شهر، شمار زیادی از مردم تجمع اعتراضی برگزار کردند. در سراوان، خاش، چابهار و ایرانشهر هم شهروندان پس از نماز جمعه به خیابان آمدند و شعار دادند.

معترضان در استان سیستان‌و‌بلوچستان از زمان جمعه خونین زاهدان در روز هشتم مهر، تا امروز هر جمعه با فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» و شعار علیه بسیج و سپاه، به خیابان‌ها آمده‌اند. اعتراضاتی که با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای سرکوب مردم و کشته شدن بیش از ۱۲۶ نفر، همچنان ادامه دارد.

زاهدان

بر اساس گزارش‌ها، ماموران و عمال حکومت در زاهدان به سمت معترضان تیراندازی کردند. گزارش‌هایی از کشته شدن دست‌کم چهار نفر به دنبال این تیراندازی‌ها منتشر شده است.

مردمی که پس از برگزاری نماز جمعه برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند، شعارهایی چون «کُرد و بلوچ برادرند، تشنه خون رهبرند» سر دادند.

معترضان در زاهدان همچون هفته‌های گذشته در شعارهای خود شخص رهبر جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

«مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر بسیجی» از دیگر شعارهای مردم زاهدان بود.

معترضان در این شهر همچنین با اشاره به کشتار مردم مناطق کردنشین ایران در روزهای گذشته، شعار «کردستان، کردستان، حمایتت می‌کنیم» سر دادند.

سراوان

مردم سراوان همزمان با سایر شهرهای استان سیستان‌و‌بلوچستان به خیابان آمده و شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

خاش

نیروها و خودروهای امنیتی همزمان با اعتراضات مردم در خاش، جوی امنیتی در این شهر حاکم کردند.

مردم خاش پس از نماز جمعه، با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»‌ به خیابان‌ها آمدند.

ایرانشهر

در ایرانشهر مردم معترض همچون هفته‌های گذشته با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به خیابان آمدند.

چابهار

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد مردم چابهار با فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» در خیابان‌ها حاضر شده و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع‌های خیابانی که به جمعه‌های اعتراض در استان سیستان‌وبلوچستان مشهور شده، با وجود تلاش جمهوری اسلامی برای خاتمه دادن به اعتراضات و اعزام نمایندگان علی خامنه‌ای به زاهدان برای رسیدگی به ماجرای جمعه خونین (هشتم مهر)، همچنان ادامه دارد.

اعتراضات خیابانی در این استان به جز روزهای عادی، هر هفته پس از نماز جمعه شکل می‌گیرند.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *