رییس کل دادگستری اصفهان: توماج صالحی به افساد فی‌الارض متهم است

By | ۱۴۰۱-۰۹-۰۶
رییس کل دادگستری اصفهان اعلام کرد توماج صالحی، خواننده رپ به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی، همکاری با دولت متخاصم، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

توماج صالحی، هشتم آبان در حالی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد که پیام‌هایی در حمایت از خیزش سراسری و معترضان منتشر می‌کرد.

توماج یک هنرمند مردمی است و تهدیدات رژیم اسلامی علیه وی بی پاسخ نخواهند ماند.

حساب کاربری توماج صالحی از اتهامات «محاربه و افساد فی‌الارض» علیه این خواننده معترض خبر داد. این حساب کاربری روز شنبه، پنجم آذر اعلام کرد که دادگاه رسیدگی به اتهامات وی صبح روز شنبه، پنجم آذر برگزار شده است.

بر اساس اعلام این حساب کاربری، این جلسه «پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل انتخابی» برگزار شده است. توماج صالحی هشتم آبان در روستای گِردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری ایران بازداشت شد.

این خواننده رپ، اهل شاهین‌شهر اصفهان است که در جریان اعتراضات سراسری محل زندگی‌اش مخفی بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر می‌کرد.

آقای صالحی شهریور سال گذشته نیز در پی انتشار چند ترانه اعتراضی در خانه‌اش بازداشت شد. او بهمن‌ پارسال خبر داده بود که دادگاه درباره «اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» رأی به جریمه نقدی و شش ماه حبس تعلیقی داده است.

محاربه و افساد فی‌الارض از جمله اتهاماتی که بر اساس قوانین کیفری ایران می‌تواند حکم اعدام به‌دنبال داشته باشد.

پیش از توماج صالحی، سامان یاسین، خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران که روز دهم مهر بازداشت شده بود از سوی دادگاه انقلاب به «محاربه» متهم شده است.

۱۲۶ هنرمند، شاعر، نویسنده، فعال مدنی، فرهنگی و رسانه‌ای ۲۲ آبان با امضای نامه‌ای خواستار آزادی این خواننده شدند. رادیو فردا

فیلم زیر: ما همه توماج هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *