مهدی امیرپور روزنامه نگار ورزشی بازداشت شد

By | ۱۴۰۱-۰۹-۰۶

صدف فاطمی همسر مهدی امیرپور روزنامه نگار با سابقۀ ورزشی و مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، از بازداشت شبانۀ همسرش توسط نیروهای امنیتی خبر داد و گفت که او به زندان اوین منتقل شده است.

صدف فاطمی، همسر مهدی امیرپور روزنامه نگار ورزشی و مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا، در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که ماموران وزارت اطلاعات، ساعت ۲ نیمه شب ۶ آذر، با حضور در خانۀ آنها، همسرش را بازداشت کرده اند.

بنا به گفتۀ صدف فاطمی، مأموران امنیتی موبایل و لپ تاپ مهدی امیرپور را نیز با خود برده اند.

همسر مهدی امیرپور در ادامه گفت: «او چند ساعت بعد در تماس تلفنی کوتاهی از حضور خود در زندان اوین خبر داد. خبر بیشتری از وضعیت او ندارم.»

مهدی امیرپور از روزنامه‌نگار‌های با سابقه ورزشی ایران است که سابقه همکاری با شرق، سازندگی و آی‌اسپرت را دارد.

وی از جمله روزنامه‌نگارانی بود که نامه حمایت فعالان رسانه‌ای از نیلوفر حامدی و الهه محمدی را امضا کرده بود.

مهدی امیرپور که حساب فعالی در توییتر دارد، آخرین بار در تاریخ ۲٠ نوامبر، با اشاره به اینکه عادل فردوسی‌پور با وجود اصرار زیاد صداوسیما و شبکه‌های اینترنتی، گزارش مسابقات ایران در جام‌جهانی را پس از چهار سال ممنوعیت نپذیرفته است، در توییتی نوشته بود: «در دورانی که ایران عزیز در ماتم و اندوه فرزندان خود نشسته، صدای مردم از هر صدایی شنیدنی‌تر است.»

او همچنین در توییت دیگری از اقدام اخیر هنگامه قاضیانی بازیگر، که تصویری بدون حجاب در خیابان از خود منتشر کرده بود، تمجید کرده بود.

بازداشت مهدی امیرپور در حالی صورت گرفته است که در دو ماه اخیر تعدادی از خبرنگاران ورزشی از جمله نیلوفر حامدی، آریا جعفری، احسان پیربرناش و سعیده فتحی بازداشت شده‌اند.

بنا به گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در جریان اعتراضات جاری در ۱۱ هفته اخیر در ایران، دست کم ۵۰ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *