شهریار حیدری ,عضو کمیسیون امنیت مجلس: ۹۰ درصد معترضان، منتقد وضع موجود هستند

By | ۱۴۰۱-۰۹-۱۱

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید «۹۰ درصد» افرادی که در دو ماه گذشته در ایران به خیابان‌ها آمدند به وضع موجود اعتراض دارند.

شهریار حیدری ,عضو کمیسیون امنیت مجلس

شهریار حیدری خواستار تفکیک این ۹۰ درصد از ۱۰ درصدی شد که، به باور وی، « اغتشاشگر، اراذل و اوباش و از سرویس‌های بیگانه و تروریست‌ها» بودند.

وی خواستار «واقع‌نگری» مقام‌های جمهوری اسلامی به جای «تعصب‌نگری» شد و افزود: «اتفاقاتی در کشور افتاد و بیش از دو ماه طول کشید، این اتفاقات قابل تحلیل است و قابل عبور نیست که بخواهیم از آن به راحتی عبور کنیم و بگوییم گذشت.»

این نماینده همچنین خواستار «حضور فعال» معترضان در کمیته حقیقت‌یاب اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی شد و تاکید کرد: «کمیسیون متشکل از چهار سازمان و وزارتخانه به درد هیچ کس نمی‌خورد و هیچ ارزش و کارکردی ندارد.»

مقام‌های جمهوری اسلامی از آغاز دور تازه اعتراضات در ایران که با مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، معترضان را «جوان»، «هیجانی» یا عامل و تحت تاثیر «دشمن» توصیف کرده‌اند و به طور مکرر بر مجازات بازداشت‌شدگان تاکید می‌کنند.

واکنش رسمی آنها به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد خشونت‌ها نسبت به معترضان نیز این بوده که خودمان در داخل کمیته حقیقت‌یاب داریم و کشورهای حامی این قطعنامه از جمله آلمان را متهم به نقض حقوق بشر کرده‌اند.

جمهوری اسلامی هنوز تعداد دقیق بازداشتی‌ها و کشته‌شدگان را اعلام نکرده و مسئولیت شلیک گلوله به معترضان را نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *