رستم قاسمی، وزیر پیشین نفت و راه‌ و‌ شهرسازی، درگذشت

By | ۱۴۰۱-۰۹-۱۸

رستم قاسمی، وزیر سابق نفت و راه و شهرسازی، پس از طی یک دوره بیماری صبح روز پنج‌شنبه،‌ ۱۷ آذرماه، درگذشت.

خبرگزاری ایسنا به نقل از نزدیکان رستم قاسمی این خبر را تائید کرده است.

این خبر یک روز پس از انتخاب جنجال‌برانگیز مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی به جای رستم قاسمی اعلام می‌شود.

آقای قاسمی دوم آذرماه به دلیل آن چه «تشدید بیماری» سرطان اعلام شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

با این حال در بولتن محرمانه شماره ۲۷ خبرگزاری فارس برای فرمانده سپاه پاسداران، به عدم «تمایل» قاسمی برای استعفا با وجود «بیماری و ناتوانی» در مدیریت وزارت راه و شهرسازی اشاره شده بود.

در این بولتن به تاریخ ۱۹ آبان آمده که وی با وجود دریافت پیشنهاد استعفا از سوی شماری از «دولتمردان و نمایندگان مجلس»، در مقابل این پیشنهاد «مقاومت کرده ‌است».

طی ماه‌های گذشته بازداشت معاون وی هنگام دریافت رشوه یورویی و در پی آن انتشار تصاویری از آقای قاسمی در کنار خانمی در مالزی که حجاب نداشت، جنجال‌انگیز شده بود.

شهریورماه امسال قاسم مکارم شیرازی، بازرس ویژه‌ آقای قاسمی حین دریافت رشوه به صورت یورو بازداشت شد.

آقای قاسمی ابتدا رشوه‌خواری او را «گمانه‌زنی بی‌پایه» خواند، اما بعد با تغییر موضع، از دلیل بازداشت او اظهار بی‌اطلاعی کرد.

در ماه‌های اخیر انتشار تصاویری از رستم قاسمی در کنار زنی بدون حجاب در مالزی هم جنجالی شد و برخی نمایندگان مجلس از او خواستند که استعفا دهد یا این که استیضاح خواهد شد.

در بولتن شماره ۲۶ خبرگزاری فارس برای فرمانده سپاه که مربوط به ۱۲ آبان است نیز «صحت» عکس خانوادگی رستم قاسمی با همسرش بدون حجاب اسلامی در مالزی تائید شده است.

در این بولتن آمده:‌ «وی پس از فوت همسر اول خود با این زن ازدواج کرده و عکس خانوادگی هم در سفری به مالزی تهیه شده… این عکس در زمان مسئولیت وی در قرارگاه خاتم بوده و وی در آن زمان بر مسند وزارت نبوده‌» است.

رستم قاسمی علاوه بر وزارت نفت، در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه سازنگی خاتم‌الانبیا بود و پیشتر به‌ عنوان معاون اقتصادی سپاه قدس فعالیت می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *