جهش دلار به ۳۷ هزار و سکه به ۱۸ میلیون تومان

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۰

روز گذشته قیمت ارز و طلا روند صعودی چشمگیری داشت. دلار فردایی وارد کانال 37 هزار تومان شد و قیمت سکه نیز به مرز 18 میلیون تومان رسید.

دیروز دلار در بازار توافقی با نرخ 35 هزار تومان گشایش یافت و در نهایت در نرخ 35 هزار و 300  تومان بسته شد.

دلار بازار آزاد نیز به مرز 37 هزار تومان رسید و قیمت فردایی حتی نرخ 37هزار و ۱۰۰  تومان را نیز ثبت کرد.

نرخ های صرافی ملی، سنا و نیما نیز به ترتیب 33هزار و ۵۶۷، 29 هزار و ۸۰۰  و 28 هزار و ۲۰۰  تومان بود که نسبت به روزهای قبل افزایش داشت.

قیمت سکه نیز با جهش 300 هزار تومانی به 17 میلیون و 800 هزار تومان رسید و حتی در ساعاتی از 18 میلیون نیز فراتر رفت که در نهایت در نرخ 17.8 میلیون تومان قرار گرفت.

به نظر می رسد سقوط نفت برنت به پایین تر از 77 دلار و همچنین اغتشاشات داخلی در کنار برخی اخبار منفی بین المللی در روند صعودی قیمت ارز اثر داشته باشد.

به گزارش اقتصاد نیوز، برخی تحلیل‌گران باور دارند که افت قیمت نفت موجب می‌شود توان بازارساز ارزی برای مدیریت قیمت دلار کمتر شود.

برخی از فعالان بیان می‌کنند که شرایط کنونی بین‌المللی به‌گونه‌ای است که شانس احیای برجام کم و همین موضوع موجب شده است خریداران احتیاطی به بازار دلار وارد شوند و قیمت این ارز در مسیر صعودی قرار بگیرد.

در شرایط فعلی، برخی از فعالان بازار سکه معتقدند که صعود قیمت اونس طلا روی سطح انتظارات برای فلزگران بهای داخلی اثر گذاشته، به همین دلیل قیمت سکه در بازار امروز به سمت جلو حرکت کرده است.

عده ای از معامله گران مدعی بودند که عامل اصلی افزایش تقاضا در معاملات بازار سکه تهران پرریسک شدن معاملات دلار و کوچ معامله گران این ارز به بازار سکه است. نرخ دلار در بازار ارز امروز در مقایسه با روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *