هشدار عفو بین‌الملل نسبت به خطر اعدام دست‌کم ۲۶ تن از معترضان 

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۶

عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۶ آذرماه در بیانیه‌ای هشدار داد که پس از «اعدام خودسرانه» محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد که در پی «دادگاه‌های نمایشی» انجام شد، اکنون دست‌کم ۲۶ تن از دیگر بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در ایران اکنون در معرض خطر اعدام قرار دارند که از این تعداد، «حکم اعدام ۱۱ تن» صادر شده و ۱۵ تن دیگر با اتهامات مشابه «در انتظار یا تحت» محاکمه قرار دارند.

در هشدار عفو بین‌الملل از محمد بروغنی، محمد قبادلو، سامان یاسین(صیدی) که در یک محاکمه گروهی در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شدند، به عنوان سه تن معترضانی نام برده شده است که پس از صدور حکم اعدام از سوی دادگاه انقلاب اکنون در معرض خطر اعدام قرار دارند.

این سازمان همچنین هشدار داد که خطر اعدام «محمد مهدی کرمی، حمید قره‌حسنلو، محمد حسینی، حسین محمدی و فردی ناشناس» وجود دارد و افزود که آنها در محاکمه گروهی به «افساد فی الارض» متهم شدند و دادگاه انقلاب کرج آنها را به اعدام محکوم کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که این پنج معترض محکوم به اعدام در کرج همراه با ۱۱ تن دیگر به اتهام شرکت در اعتراضات روز دوازدهم آبان در جرین چهلم حدیث نجفی، بازداشت شدند و در مجموع ۱۶ تن به مشارکت در مرگ یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان متهم شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *