قیمت دلار در بازار ایران به ۳۹۲۰۰ تومان هم رسید 

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۶

بهای دلار در بازار آزاد ایران در روز شنبه، ۲۶ آذر، هم‌چنان افزایشی است و در آغاز بعدازظهر بهای دلار در این روز به ۳۹۲۰۰ تومان هم رسید.

پیش از ظهر شنبه، ۲۶ آذرماه، روز اول هفته، هر دلار با افزایش حدود ۲۵۰ تومانی، ۳۸ هزار و ۹۱۰ تومان معامله می‌شد.

طبق اطلاعات وب‌سایت‌هایی غیررسمی که بهای ارزهای خارجی را در ایران ثبت می‌کنند، نرخ برابری پوند بریتانیا نیز در روز شنبه ۴۷ هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شد؛ و هر یورو با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۵ تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه بهار آزادی نیز طی دو روز اخیر با افزایش همراه بود و هر سکه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌‌شود.

هر قطعه سکه طرح قدیم نیز ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار بود.

سازمان برنامه و بودجه ایران پارسال در گزارشی، پیش‌بینی از روندهای شاخص اقتصادی تا سال ۱۴۰۶ با و بدون تحریم‌ها منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت دلار با ادامه تحریم‌ها در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵ هزار تومان پیش‌بینی شده بود. این در حالی است که قیمت دلار بیش از ۳۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

در همین حال روز شنبه، ۲۶ آذر، علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، علت افزایش نرخ دلار را افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور عنوان کرد و گفت: «افزایش نرخ در بازار آزاد ارز واقعی نیست و حتما تعدیل خواهد شد و ما به عنوان بازارساز برای آن برنامه داریم.»

اشاره این مقام دولتی به اعتراضات گسترده‌ای است که در شهریورماه با مرگ مهسا امینی در بازداشت آغاز شد و پس از سه ماه هم‌چنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *