رئیس سازمان صداوسیما هنرمندان مخالف جمهوری اسلامی را تهدید کرد

By | ۱۴۰۱-۰۹-۳۰

رئیس سازمان صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۳۰ آذر هنرمندانی را که از اعتراضات سراسری اخیر در ایران حمایت کرده‌اند تهدید به برخورد کرد.

پیمان جبلی مدعی شد که موضع‌گیری هنرمندان مخالف و منتقد حکومت جمهوری اسلامی طی اعتراضات اخیر «متناسب با خواست اکثریت مردم نیست» و شماری از آن‌ها «با تهدیدهایی روبه‌رو بودند» که مجبور شدند موضع‌گیری کنند.

او در ادامه ادعای خود تاکید کرد: «ما فشارهایی را که روی برخی از چهره‌ها وجود دارد درک می‌کنیم. در عین‌حال بین افراد، چهره‌ها و هنرمندانی که در واقع پایه‌گذار یک ابداع خطرناک شدند؛ در ایستادن در مقابل مردم و مقدسات‌شان، با سایر هنرمندانی که به نوعی تحت فشار بودند و سعی کردند خودشان را حفظ کنند حتماً این تفکیک را قائل هستیم».

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران طی بیش از سه ماه گذشته ده‌ها چهره شناخته‌شده هنری از معترضان حمایت کردند که به‌ویژه اقدام شماری از سینماگران زن در انتشار تصاویر خود بدون حجاب اجباری بازتاب گسترده‌ای داشت، از جمله کتایون ریاحی، هنگامه قاضیانی و میترا حجار که هر سه نیز بازداشت و در نهایت آزاد شدند. ترانه علیدوستی، چهره سرشناس سینمای ایران، اما همچنان در بازداشت است.

رئیس سازمان صداوسیمای در بخش دیگری از سخنان خود گفت از همکاری با هنرمندانی که علیه جمهوری اسلامی موضعگیری نکرده‌اند حمایت می‌شود و «همه ظرفیت‌های رسانه را در اختیارشان قرار می‌دهند».

او افزود: «اما آن معدودی که خودشان پایه‌گذار بدعت خطرناکی شدند؛ برای این‌که در برابر مقدسات، باورها و هنجارهای جامعه بایستند طبیعتاً ما به عنوان امانت‌دارِ جامعه که موظفیم امنیت روانی، امنیت فکری و امنیت فرهنگی جامعه را حفظ کنیم، حتماً برخورد ما با آن‌ها مثل برخورد با آن هزاران نفر نخواهد بود».

پیشتر نیز محسن برمهانی، معاون سیما، که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است، هشدار داده بود که هنرمندان «نباید حرفی بزنند که به جایی از نظام بربخورد».

یکی از چهره‌هایی که موضع‌گیری‌های او خشم مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی را برانگیخته حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینماست که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «دیکتاتور بی‌شخصیت» و «مسبب» همه اتفاقات اخیر و خون‌های ریخته شده خوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *