یوتلست پخش شبکه‌های صداوسیما روی این ماهواره را قطع کرد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۰۲

شبکه ماهواره‌ای «یوتل‌ست» روز پنجشنبه اول دی اعلام کرد که در راستای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش تمام شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی وابسته به این نهاد حکومتی را متوقف کرده است.

شبکه ماهواره‌ای «یوتل‌ست» همچنین گفته است از بابت قطع شبکه‌های تلویزیونی ایران و روسیه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو از درآمدهای این شرکت را در سال آینده کاهش خواهد داد.

بنابر اعلام یوتلست، این تحریم‌ها از روز چهارشنبه ۳۰ آذر به مرحله اجرا در آمده است.

اتحادیه اروپا روز ۲۱ آذر سازمان صداوسیما و برخی از مدیران و بازجو- خبرنگاران آن را به‌دلیل نقض حقوق بشر و پخش اعترافات اجباری معترضان تحریم کرد.

یوتل‌ست می‌گوید هم‌اکنون به هیچ کدام از شبکه‌های زیر مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خدمات پخش ارائه نمی‌دهد.

این شبکه ماهواره‌ای پیشتر اعلام کرده بود که در پی تحریم شبکه «پرس تی‌وی» وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا، پخش برنامه‌های این رسانه انگلیسی‌زبان را از ماهواره‌های خود متوقف خواهد کرد.

اتحادیه اروپا، پرس تی‌وی را به‌طور مشخص به‌دلیل نقش آن در انتشار «اعترافات اجباری» فعالان سیاسی و خبرنگاران بازداشت شده تحریم کرده است.

نهادهای حقوق بشری بارها اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی با سانسور رسانه‌های خارجی، اعمال محدودیت‌های اینترنتی، قطع دسترسی مردم به شبکه‌های اجتماعی و گردش آزاد اطلاعات، همچنین با استفاده از پروپاگاندای رسانه‌های حکومتی، سعی در خفه کردن صدای مردم خود دارد.

این بیانیه افزوده است پخش سه شبکه تلویزیونی «روسیه یک»، «ان تی‌وی» و «پِروی کانال» را نیز متوقف کرده، هیچ خدماتی به شبکه «راشا تودی» (روسیه امروز) نمی‌دهد و به زودی پخش شبکه تلویزیونی «رِن تی‌وی» را نیز متوقف می‌کند.

One thought on “یوتلست پخش شبکه‌های صداوسیما روی این ماهواره را قطع کرد

  1. ساسانی

    باید اپوزیسیون خارج به دولت امریکا پیشنهاد دهد با یک نظر سنجی از محل پول بلوکه شده ایران در کره وبا مذاکره با ایلان ماسک ابونه اینترنت ماهواره ای استارلینک برای ایرانیان داخل خریداری وخود مردم از هر طریق ممکن دستگاه های دریافت اینتر نت را بصورت اشتراکی خریداری خواهند کرد با اجرای این طرح هم ضربه مهلکی به منافع رژیم ناشی از فروش اینتر نت خواهد خورد هم ملت ایران به اینترنت بدون فیلتر وبا سرعت بالا دسترسی خواهند داشت وهم بخش کمی از پول بلوکه شده صرف ملت خواهد شد وبرای توسعه تروریسم به مصرف نخواهد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *