یک ایرانی-آلمانی متهم به نقض تحریم‌ها به مشارکت در اختلاس از یک شرکت نیز متهم شد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۵

یک مرد ایرانی-آلمانی ۶۱ ساله متهم به نقض تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، به مشارکت در اختلاس از یک شرکت بلبرینگ‌سازی به ارزش حدود یک میلیون یورو متهم شده است.

دادستانی آلمان برای این مرد که نام او «الکساندر جی.» اعلام شده، درخواست سه سال و نیم زندان به اتهام ارسال تجهیزات دومنظوره به یک کارخانه فولاد در ایران و نقض تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی کرده است.

به گفته دادستانی، او دو طیف‌سنج و یک پمپ خلاء پره‌ای چرخشی را برای فردی در ایران ارسال کرده که با برنامه اتمی جمهوری اسلامی مرتبط است.

این فرد حدود شهریور سال گذشته بازداشت شده و قرار است حکمش روز ۲۱ دی ماه اعلام شود.

این مرد همچنین به رشوه دادن و مشارکت در اختلاس و دریافت کالاهای مسروقه متهم شده است.

او متهم شده که همراه یکی از کارمندان یک شرکت تولید کننده بلبرینگ، بیش از یک میلیون یورو به این شرکت آسیب رسانده است.

دادستان فدرال آلمان شهریور سال گذشته اعلام کرده بود پلیس این کشور یک مرد ایرانی-آلمانی را به ظن صادرات تجهیزات برای استفاده در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران که ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپاست، بازداشت کرد.

پلیس ۱۱ مکان از جمله آپارتمان‌ها و دفاتری در ایالت‌های هامبورگ ، شلسویگ هولشتاین و نوردراین-وستفالن را که مرتبط با این مظنون بوده، بازرسی کرده است.

او متهم شده که تجهیزاتی به ارزش بیش از یک میلیون یورو به یک ایرانی که شرکتش در ایران تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد، فروخته است.

دادستانی آلمان اعلام کرد این مظنون در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، برای دلالی تجهیزات آزمایشگاهی وارد مذاکره شده.

بر اساس این گزارش، او دو طیف‌سنج را به قیمت ۱۶۶ هزار یورو در ژانویه ۲۰۲۰ و شش ماه بعد، دو طیف‌سنج دیگر را به قیمت ۳۸۸ هزار یورو به ایران فرستاده است.

او همچنین برای صادرات چنین قطعاتی به یک شرکت تحت تحریم اتحادیه اروپا که نیازمند مجوز ویژه است، درخواست مجوز نکرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *