جمهوری اسلامی خانواده معترضان ایرانی مقیم استرالیا را در ایران تحت فشار قرار داده است

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۶

به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، این نخستین بار است که جمهوری اسلامی اینچنین آشکار خانواده ایرانیان مقیم استرالیا را تحت فشار قرار می‌دهد

با ادامه تجمع‌های اعتراضی ایرانیان در شهرهای مختلف استرالیا در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی خانواده معترضان در استرالیا را در ایران تحت فشار قرار داده است.

روزنامه‌ها و رسانه‌های معتبر استرالیا از شدت گرفتن فشار‌ها بر خانواده معترضانی خبر داده‌اند که در چهار ماه اخیر همگام با مردم داخل ایران به خیابان‌های شهرهای مختلف در استرالیا از سیدنی تا ملبورن، بریزبن و پرت رفتند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

این فشارها همزمان با گسترده‌تر شدن درخواست‌ گروه بزرگی از ایرانیان استرالیا برای اعلام سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی و درخواست از دولت استرالیا برای اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی، بیشتر شده است.

سیدنی مورنینگ هرالد به نقل از یکی از معترضان ایرانی در استرالیا که نام او به دلایل امنیتی فاش نشده است، گزارش داد که مادر او در ایران بازداشت شده است.

در جریان خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که برای چهارمین ماه متوالی ادامه دارد، بیش از ۵۲۰ نفر کشته و بیش از ۲۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند. حکومت علاوه بر کشتار مردم، از ارعاب و تهدید معترضان و خانواده‌های آنها برای سرکوب خیزش سراسری و ابعاد بین‌المللی آن استفاده می‌کند. تهدید خانواده معترضان خارج از ایران  در داخل ایران نیز یکی دیگر از این ابزارها است.

این روزنامه استرالیایی به نقل از یک وکیل ایرانی استرالیایی هم گزارش داده است که یکی از اعضای خانواده او بازداشت و بازجویی شده است.

به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، این نخستین بار است که جمهوری اسلامی اینچنین آشکار خانواده ایرانیان مقیم استرالیا را در ایران تحت فشار قرار می‌دهد.

همزمان کایلی مور گیلبرت، استاد دانشگاه ملبورن که به اتهام «جاسوسی» ۸۰۴ روز در ایران زندانی بود نیز اعلام کرده است که گزارش‌هایی از تحت فشار قرار گرفتن خانواده ایرانیان معترض در استرالیا دریافت کرده است.

این فشارها در حالی اعمال می‌شود که دولت استرالیا در مقایسه با آمریکا و دولت‌های اروپایی یا بریتانیا، مواضع ملایم‌تری در قبال جمهوری اسلامی داشته است و هنوز تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال نکرده است.

همچنین دولت استرالیا بر خلاف متحدان اروپایی و بریتانیا، هنوز احتمال معرفی سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی را در دستور کار ندارد.

با این وجود تجمع‌های اعتراضی ایرانیان مقیم استرالیا به طور دائم ادامه دارد و آنها می‌کوشند از طریق تحصن و گفت‌و‌گو با نمایندگان پارلمان، دولت استرالیا را اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه‌تر علیه جمهوری اسلامی تحت فشار قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *