قیمت دلار به ۴۲ هزار تومان نزدیک شد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۲۷

قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران در روز سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه، با اندکی رشد به ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید.

دلار آمریکا پس از زدن رکورد ۴۴ هزار تومان در بازار آزاد فروکش کرد، اما در دو هفته گذشته کمتر توانسته است زیر ۴۰ هزار تومان بماند.

بر اساس گزارش وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در داخل کشور را ثبت می‌کنند، نرخ برابری پوند بریتانیا هم در روز سه‌شنبه ۵۱ هزار و ۱۱۵ تومان اعلام شد؛ و هر یورو با قیمت ۴۵ هزار و ۱۷۵ تومان معامله می‌شود.

این گزارش‌ها حاکی است که هر سکه به قیمت ۲۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌‌شود. سکه طرح قدیم نیز۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد.

قیمت سکه در هفته جاری به دلیل افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی طلا افزایش یافته است.

در همین حال رسانه‌های ایران از تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن روز سه‌شنبه اخباری را منتشر کردند.

عبدالله اوتادی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران، با بیان این که با افزایش قیمت دلار در دو ماه اخیر قیمت مسکن در هر متر تا ۲۰ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرد به خبرگزاری ایلنا گفت: «با کوچک‌ترین تکانی در بازار ارز فروشندگان معاملات را لغو می‌کنند و در همان روز قیمت‌ را افزایش می‌دهند به طوری که دلار بالای ۴۰ هزار تومان در همین یک ماه گذشته قیمت مسکن در هر متر مربع در مناطق مختلف تهران را از پنج میلیون تا ۲۰ میلیون تومان افزایش داد، اما وقتی قیمت دلار عقب‌نشینی کرد قیمت‌ ملک پایین نیامد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *