توماج صالحی، خواننده در بند از مردم ایران خواست به یادش باشند / به  راه افتادن کارزار حمایت از  توماج صالحی

By | ۱۴۰۱-۱۱-۰۳

توماج صالحی رپر ایرانی که به علت همراهی با اعتراضات ایرانیان در بازداشت به سر می‌برد در ملاقات با پدرش از مردم خواسته تا او و دیگر زندانیان سیاسی را فراموش نکنند.

به گزارش صدای آمریکا، روز شنبه خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه توماج صالحی در ملاقات با پدرش از او پرسیده : «آیا کسی اون بیرون از من صحبتی میکنه؟» در پی اعلام این خبر، گروه زیادی از کاربران توییتر و اینستاگرام با هشتگ «#توماج_صالحی» خواستار توجه ویژه به این خواننده زندانی و دیگر بازداشت‌شدگان اعتراضات ایران شدند.

یی‌ون ری (Ye-One Rhie) نماینده پارلمان آلمان که کفالت سیاسی توماج صالحی را برعهده دارد با پیوستن به این جنبش حمایتی گفت: «توماج در مورد چیزهایی که بسیاری از مردم ایران واژه‌ای برایش ندارند، رپ خوانده است. در مورد خشونت، در مورد خودسری و در مورد مطالبه آزادی.»

خانم ری در ادامه افزود: «توماج صالحی پس از آنکه در اعتراض به قتل مهسا امینی به خیابان رفت و تظاهرات کرد و شعر رپ خواند ، بازداشت شد و حالا ۸۲ روز است که در سلول انفرادی به سر می‌برد، شکنجه می‌شود و در معرض مجازات اعدام است.»

این نماینده پارلمان آلمان همچنین گفت:« رژیم ایران از مردم خود می هراسد، طوری که چاره‌ای جز زندانی کردن ،شکنجه و تجاوز و اعدام نمی‌بیند و کاملا دستپاچه است از اینکه مردم هنوز به خیابان می‌روند.»

توماج صالحی، خواننده رپ اهل شاهین‌شهر اصفهان در جریان اعتراضات سراسری، پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر کرد.

او ۸ آبان در روستای گِردبیشه از توابع بخش گندمان شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری ایران بازداشت شد. به گزارش منابع خبری توماج صالحی از زمان دستگیری در سلول انفرادی و تحت شکنجه‌های شدید بوده است.

به  راه افتادن کارزار حمایت از  توماج صالحی

پس از انتشار خبری از ملاقات توماج صالحی با پدرش، موجی از حمایت‌های مردمی از این خواننده خواننده رپ زندانی به راه افتاده است.
بر اساس گزارش‌ها، توماج صالحی در ملاقات با پدرش از او پرسیده که آیا کسی بیرون از زندان، از این خواننده «صحبتی می‌کند؟»
پس از انتشار خبر این دیدار، بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی با هشتگ «#توماج_صالحی» خواستار توجه ویژه به این خواننده زندانی و دیگر بازداشت‌شدگان اعتراضات ایران شده‌اند.
توماج صالحی روز هشتم آبان در روستای گِردبیشه در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *