دادگاه متهمان پرونده «جوانان محلات ارومیه» در «پنج دقیقه‌» برگزار شد

By | ۱۴۰۱-۱۱-۱۷

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان، از برگزاری دادگاه «پنج دقیقه‌ای» رسیدگی به اتهامات معترضان بازداشت‌شده در پرونده «جوانان محلات ارومیه» خبر داد.

بنا بر این گزارش که در روز دوشنبه ۱۷ بهمن منتشر شده، دادگاه رسیدگی به این پرونده در روز دوازدهم بهمن برگزار شد و در جلسه‌ای که «پنج دقیقه طول کشیده»، رئیس دادگاه به متهمان گفته «بین دو تا پنج سال زندان» در انتظارشان خواهد بود.

این گزارش نمی‌گوید دقیقا چند متهم در این دادگاه «پنج دقیقه‌ای» حضور داشتند. ولی در «پرونده‌سازی» برای ۱۶ تن از جمله چند نوجوان دانش‌آموز، تحت عنوان «جوانان محلات ارومیه»، این افراد به عضویت در «یک تشکیلات» متهم شده‌اند.

پیش از این در روز ۲۶ آبان خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داده بود که ۲۵ تن که بیشتر آنها بزرگسال و هشت تن از آنان زن بوده‌اند، در پرونده‌ای با عنوان «جوانان محلات ارومیه» در استان آذربایجان غربی بازداشت و به ارتباط با «سازمان‌های جاسوسی» متهم شده‌اند.

در گزارش ایرنا ادعا شده بود که این افراد «به فریب و تحریک جوانان و نوجوانان از طریق شبکه‌های اجتماعی» برای پیوستن به اعتراضات، اقدام می‌کردند.

بنا بر گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان، علاوه بر سمانه فتحی ۱۵ ساله، هادی حسنلو و حسام ژیان ۱۷ ساله، حسین عاشوری، محمدرضا سیف‌الله‌زاده، و علی ابراهیمی ۱۸ ساله جزو متهمان این پرونده هستند.

از «مبین صفری، گلسا بشیری، مهرداد شجاعی، رضا مرادی، محمد عشقی، سالار نجف‌زاده، امیرحسین علی‌نژاد، امیررضا نعمتی، و امیرمحمد حسینی» به عنوان دیگر متهمان این پرونده نام برده شده است.

بر اساس این گزارش، متهمان این پرونده «هیچ یک» پیش از این «با یکدیگر آشنایی قبلی نداشتند» اما با این حال به عضویت در «یک تشکیلات» متهم شده‌اند.

صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *