فرماندهی نیروی انتظامی: سروان بهنام زارعی، مأمور کرمانشاهی، «توجیه» شد 

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۴

درحالی‌که برخی منابع حکومتی از دو روز پیش از بازداشت سروان بهنام زارعی، مأمور پلیس اهل کرمانشاه، خبر می‌دادند، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس کشور روز یک‌شنبه ۲۴ بهمن گفت که این مأمور «دستگیر نشده» بلکه «توجیه» شده است.

در روزهای اخیر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد سروان بهنام زارعی در برابر فشارهای یک زنِ «آمر به معروف» برای برخورد با یکی از بانوان کارمند در یک مرکز پزشکی در شمال شهر کرمانشاه مقاومت کرده است.

این زن «آمر به معروف» خواستار «برخورد» مأمور یادشده با یکی از کارکنان این مرکز شده بود که حجاب اجباری را رعایت نکرده بود.

این مأمور پلیس در واکنش به برخوردِ زن «آمر به معروف» که از این مأمور فیلم‌برداری می‌کرد، می‌گوید که او قسم خورده است «حافظ جان، مال، ناموس» مملکت باشد و به او ارتباطی ندارد که زنان چه‌طور می‌خواهند لباس بپوشند. او سپس در برابر دوربین خود را معرفی می‌کند و می‌گوید: «سروان بهنام زارعی هستم.»

خبرگزاری ایرنا روز جمعه ۲۱ بهمن گزارش داد که فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه «برای رسیدگی به اظهارات یکی از مأمورین انتظامی در مرکز استان دستور ویژه و فوری صادر کرده» و یک روز بعد هم کانال صابرین‌نیوز، وابسته به شبه‌نظامیان مورد حمایت حکومت، از بازداشت سروان بهنام زارعی خبر داد.

اما خبرگزاری ایسنا روز یک‌شنبه از صدور اطلاعیه‌ای از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت خبر داد که در آن آمده است: «مأمور مذکور به دایره بازرسی فراخوانده شد و پس از بررسی دقیق ماوقع، ضمن دادن تذکرات لازم، مورد توجیه آموزشی قرار گرفته است.»

این مرکز همچنین «شایعات مربوط به بازداشت و دستگیری این مأمور را رد کرده و آن را نادرست خوانده است.

مسئلهٔ مجبورکردن زنان به استفاده از حجاب از سوی جمهوری اسلامی که از آغاز انقلاب ۵۷ تنش‌آفرین بوده، در ماه‌های اخیر و در پی کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، موجب شکل‌گیری اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» شده است.

طی روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از پلمب اماکن صنفی، رستوران‌ها، کافه‌ها و داروخانه‌ها به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری منتشر شده است.

در خبرهای پیشین، همچنین برخی منابع خبر از دستور پلمب مرکز درمانیِ محل برخورد لفظی زن «آمر به معروف» در کرمانشاه داده بودند، اما اطلاعیه روز یک‌شنبه فراجا اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *