تجمع ایرانیان علیه سپاه در بروکسل؛ علیرضا آخوندی: ایرانیان پرشمار بیایید؛ مسیح علی‌نژاد و حامد اسماعیلیون در تجمع معترضان

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۵

شماری از چهره‌های فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی از فراخوان تجمع بزرگ ایرانیان در روز دوشنبه ۲۰ فوریه، در بروکسل در برابر ساختمان شورای اروپا و از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا حمایت کردند. حامد اسماعیلیون و مسیح علی‌نژاد از حضور خود در این تجمع حمایت کردند. علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، در پیامی از ایرانیان درخواست کرد تا حضور پرشماری در بروکسل در روز دوشنبه ۲۰ فوریه داشته باشند.

شماری از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی با اعلام فراخوانی از ایرانیان در سراسر جهان درخواست کردند تا با تجمع در روز دوشنبه ۲۰ فوریه در برابر ساختمان شورای اروپا بر درخواست خود مبنی بر وارد کردن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا تاکید کنند.

علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، در پیامی اختصاصی برای بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، از تمامی ایرانیان درخواست کرد تا پرشمار در بروکسل حضور داشته باشند.

پیش از این، پارلمان اروپا، در روز پنج‌شنبه ۲۹ دی، یک قطعنامه، شامل مجموعه‌ای از خواسته‌ها،‌ از جمله افزایش تحریم‌ها، حمایت از معترضان ایرانی و تروریستی خواندن سپاه پاسداران را با عنوان «واکنش اتحادیه اروپا به اعتراض‌ها و اعدام‌ها در ایران» را به تصویب رساند.

نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا نیز درخواست ثبت نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه را به تصویب رسانده است.

با وجود اختیارات پارلمان اروپا در برخی از موضوعات، این قطعنامه ضمانت اجرایی نداشته و نهادهای اجرایی اتحادیه اروپا نیز ملزم به اجراء آن نیستند. در نتیجه، طرح ورود نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا باید به تصویب شورای اتحادیه اروپا برسد.

در همین راستا، شماری از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران از جمله دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک، علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، دانیال ایلخانی‌پور، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان ایالتی هامبورگ، با اعلام فراخوانی برای روز بیستم فوریه در بروکسل نسبت به لزوم برداشتن «گام دوم» برای فشار بر اتحادیه اروپا نسبت به قرار دادن تروریستی خواندن سپاه پاسداران تاکید کردند.

در آستانه برگزاری این تجمع در بروکسل، شماری دیگر از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی از این فراخوان حمایت کرده و شماری از این افراد حضور خود در این تجمع را اعلام کردند.

مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار، یکی از هشت چهره مخالف جمهوری اسلامی که به تازگی در دانشگاه جورج تاون آمریکا درباره «آینده دموکراسی در ایران» گردهم آمدند، از جمله افراد حاضر در تجمع بروکسل در روز دوشنبه ۲۰ فوریه خواهد بود.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای پی‌اس ۷۵۲، در توییتی که روز سه‌شنبه ۱۴ فوریه، منتشر کرد، ضمن «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران و تاکید بر «سرکوب و آدمکشی، ابزار شکنجه …» از سوی این نهاد نظامی وابسته به جمهوری اسلامی، اعلام کرد که روز بیستم فوریه در بروکسل حضور خواهد داشت.

علیرضا آخوندی که از جمله برگزارکنندگان تجمع روز بیستم فوریه در بروکسل است، در یک گفتگوی زنده در اینستاگرام در شامگاه دوشنبه ۱۳ فوریه، از تمامی ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران درخواست کرد تا با حضور پرشمار در روز دوشنبه ۲۰ فوریه، صدای خود را برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران به وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا که در همین روز در ساختمان شورای اروپا حضور دارند، برسانند.

تاکنون اعلامیه‌های زیادی از شهرهای مختلف در سراسر اروپا درباره برنامه‌ریزی برای حضور در بروکسل در روز دوشنبه ۲۰ فوریه در حمایت از فراخوان تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
رادیو فرانسه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *