طنین دوباره «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» در خیابان‌های ایران

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۷

معترضان در سنندج با روشن کردن آتش در خیابان‌ها، علیه نظام جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای شعار دادند

هم‌زمان با چهلمین روز اجرای حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از زندانیان سیاسی بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌ها، بار دیگر خیابان‌های تهران و شمار دیگری از شهرهای ایران، شاهد شکل‌گیری اعتراض‌های ضد حکومتی و سردادن شعار علیه نظام جمهوری اسلامی بود.

بر اساس عکس‌ها، ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، از نخستین ساعت‌های عصر روز پنجشنبه ۲۷ بهمن، تجمع‌های اعتراضی در نقاط مختلف تهران، ازجمله در بازار بزرگ، هفت‌حوض، فلکه اول و دوم صادقیه، بلوار فردوس، ستارخان، تهرانپارس، میرداماد و شهرک اکباتان تشکیل شد.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد اعتراض‌‌های شامگاه پنجشنبه، تنها محدود به تهران نیست و در برخی دیگر از شهرها، ازجمله در اصفهان، شیراز، مشهد، قزوین، کرج، اراک، سنندج نیز تجمع اعتراضی برگزار شده است و معترضان شعارهای مختلفی ازجمله «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «زن، زندگی، آزادی»، «آزادی، آزادی، آزادی» سر داده‌اند.

معترضان در سنندج با روشن کردن آتش در خیابان‌ها، علیه نظام جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای شعار دادند.

از شهر اهواز نیز ویدئوهایی منتشر شده است که نشان می‌دهد گروهی از معترضان، با روشن کردن آتش، یکی از خیابان‌های مرکزی شهر را بسته‌اند و رانندگان نیز با به صدا درآوردن بوق خودروهای خود معترضان را همراهی می‌کنند.

در رسانه‌های اجتماعی هم شمار زیادی از کاربران با انتشار تصاویری از محمد مهدی کرمی و محمد حسینی و روشن کردن شمع، یاد این دو زندانی سیاسی اعدام شده را گرامی داشتند.

شکل‌گیری دوباره اعتراض‌های ضد حکومتی در شهرهای مختلف ایران در حالی است که طی هفته‌های گذشته دستگاه‌های تبلیغاتی نظام جمهوری اسلامی مدعی پایان اعتراض‌های سراسری بودند و از شب پیش هم شمار زیادی از نیروهای سرکوبگر و ماموران یگان ویژه در میدان‌ها، خیابان‌ها و مناطق مختلف شهرها مستقر بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *