ادای احترام ۱۱ وزیر خارجه زن به جنبش اعتراضی در ایران

By | ۱۴۰۱-۱۱-۳۰

وزرای خارجه ۱۱ کشور جهان در کنفرانس امنیتی ۲۰۲۳ مونیخ با انتشار بیانیه‌ای مشترک، حمایت خود از جنبش اعتراضی در ایران را ابراز کردند.

در دومین روز از کنفرانس امنیتی ۲۰۲۳ مونیخ وزرای خارجه زن از ۱۱ کشور جهان، با بیانیه مشترکی پشتیبانی خود را از جنبش اعتراضی مردم ایران علیه حکومت این کشور اعلام کردند.

این ۱۱ وزیر خارجه متعلق به کشورهای آلمان، آلبانی، آندورا، بلژیک، کانادا، فرانسه، ایسلند، کوزوو، لیختن اشتاین، مغولستان و اسلوونی هستند.

بر اساس این بیانیه مشترک که توسط وزیر امور خارجه آلمان، آنالنا بربوک، قرائت شد، آمده است که آنها “در کنار زنان و مردان شجاع در ایران ایستاده‌اند که هر روز برای حقوق و آزادی خود مبارزه می‌کنند.”

این گروه از وزیران خارجه همچنین اشاره کرده‌اند: «مبارزه معترضان در ایران نشان می‌دهد که مردم فقط در جایی امن هستند که زنان در امنیت باشند. این امر نه تنها در مورد ایران و افغانستان، بلکه برای کل جهان صدق می‌کند.»

مسئله ایران یکی از موضوعات اصلی در کنفرانس امنیتی ۲۰۲۳ مونیخ است. در این گردهمایی که تا روز یکشنبه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ادامه خواهد داشت، بحث بر سر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حضور شاهزاده رضا پهلوی در کنفرانس امنیتی مونیخ

شاهزاده رضا پهلوی که از مهمانان کنفرانس امنیتی مونیخ است در مصاحبه با نشریه آلمانی «ولت ام زونتاگ» با اشاره به قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا تأکید کرد: «باید یک راه قانونی برای انجام این کار وجود داشته باشد. هر چه که برای این امر لازم باشد، باید انجام شود. این همان چیزی است که ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم.»

رضا پهلوی همچنین خاطرنشان کرد که “این اقدام علیه دستگاه سرکوب کاملا ضروری است تا نظامیان به جمع مخالفان جمهوری اسلامی بپیوندند.”

او همچنین تاکید کرد: «نظامیان با قلبشان در کنار مردم هستند. آنها اما برای اینکه به مردم ایران محلق شوند، باید ببینند که جهان از این تحولات حمایت می‌کند.»
دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *