کودک دو ساله «در پی شلیک یگان ویژه» به خودروی شخصی در اصفهان کشته شد

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۳

یک کودک دو ساله به نام «امیرعلی» روز جمعه، ۱۲ اسفند، در پی «شلیک ماموران یگان ویژه» به خودروی حامل او و خانواده‌اش در اصفهان جان باخت.

حساب کاربری «+۱۵۰۰ تصویر» درباره جزئیات این حادثه آورده است: «شب گذشته [جمعه] مادر و پدری با دو فرزند خردسال با ماشین در حال سفر بودند که کامیونی متعلق به یگان ویژه جلو آنها می‌پیچد. راننده‌ ماشین فکر می‌کند خِفت‌گیرند و می‌خواهد راهش را عوض کند که نیروهای یگان ویژه به سمت آنها شلیک می‌کنند و ‌کودک آن‌ها را با شلیک به سرش می‌کشند.»

کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار» نیز در گزارشی هویت این کودک را «امیرعلی»، دو ساله، اعلام کرد و افزود که او به همراه خانواده و چند تن از دوستان خانوادگی‌شان به سفر تفریحی به اصفهان رفته بودند که در جریان این حادثه کشته شد.

بر اساس این گزارش، خودروی یگان ویژه یک «کامیون بی‌شباهت به خودروهای» پلیس بوده است و نیروهای مستقر در آن بدون اعلام ایست، اقدام به شلیک به خودروی حامل خانواده امیرعلی کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که پیکر امیرعلی تا صبح روز شنبه به بهانه تحویل در تهران شهر محل سکونت او به خانواده‌اش تحویل داده نشده و در پرونده او «قتل غیرعمد» ثبت شده است.

مقامات نیروی انتظامی تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

مرگ کودکان در جریان تیراندازی نیروهای حکومتی به خودروهای شخصی پیش از این نیز سابقه دارد.

در خبرسازترین مورد، کیان پیرفلک کودک ۹ ساله ساکن ایذه در جریان اعتراضات سراسری با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی کشته شد.

با وجود تلاش حکومت برای انتساب این قتل به «تروریست‌ها»، مادر کیان در مراسم خاکسپاری او به‌روشنی اعلام کرد که خودروی آن‌های توسط نیروهای حکومتی «به رگبار بسته شد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *