۲۰ هزار دلار “پاداش” برای اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۶

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران بابت پیروزی تیم ملی ایران مقابل ولز در جام جهانی قطر هر نفر ۲۰ هزار دلار “پاداش” دریافت کردند. میزان این پاداش‌ها نیز توسط خود این نهاد تصویب شده است.

بر اساس افشای مدارک مربوط به صورت‌جلسه‌های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در برنامه تلویزیونی “فوتبال برتر” در ایران، هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در آستانه دیدارهای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر نه تنها برای بازیکنان تیم ملی، بلکه برای خود نیز بابت کسب پیروزی و نتیجه مساوی در دیدارهای تیم ملی ایران، مبالغی به عنوان “پاداش” تعیین ‌و تصویب کرده بودند.

میزان این “پاداش‌ها” نیز بالغ بر ۲۰ هزار دلار بابت کسب هر پیروزی برای تیم ملی ایران و نیز ۷ هزار دلار به خاطر کسب نتیجه مساوی توسط این تیم بوده است.

بر این اساس، در پی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی که در دیدار مقابل ملی‌پوشان ولز رقم خورد،  ۲۰ هزار دلار “پاداش” شامل تک تک اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران شده است.

محتوای مدارک مذکور حاوی از آن است که اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران علاوه بر این پاداش‌ها همچنین روزانه ۱۰۰ دلار “پول تو جیبی” در دوران برگزاری جام جهانی در قطر دریافت کرده‌اند. این در حالی بوده است که برخی از آنها حتی در قطر هم حضور نداشتند.

طبق اسناد منتشر شده، مهدی تاج (رئیس فدراسیون)، احمدرضا براتی، طهمورث حیدری، احسان اصولی، میرشاد ماجدی، منصور قنبرزاده، مهدی محمدنبی، بهرام رضائیان، خداداد افشاریان، محمدرضا ساکت و دبیرکل و خزانه‌دار وقت فدراسیون فوتبال ایران این مبالغ را دریافت کرده‌اند.

حال در واکنش به انتشار جزئیات این ماجرا، وحید فدایی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ایران گفته است: «تخصیص پاداش پیروزی در جام جهانی ۲۰۲۲ به کادر فنی، بازیکنان و اعضای هیئت رئیسه وفق سنوات گذشته در چارچوب مصوبات قانونی میسر گشته است.»

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ایران همچنین اشاره کرده است که “مهدی تاج نسبت به عودت پاداش تخصیص یافته اقدام کرده و از دریافت هرگونه وجه اعم از حقوق و پاداش خودداری کرده‌است.”

این ماجرا با انتقاد شدید از سوی محافل فوتبال ایران روبرو شده است. تعیین رسمی “پاداش‌های” هنگفت برای مقامات و مسئولان نهادهای ورزشی امری عجیب در عرصه ورزش ملی به نظر می‌رسد.
دویچه وله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *