احمد شمس: خامنه ای که نه تنها ساده زیست نیست که هزینه های سرسام آور بسیاری بر مردم و کشور تحمیل کرده

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۵
 غلامحسین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری هر از چند گاهی از فضائل نداشته پدر عروس خود ، چه در دیدار با علماء و چه در سخنرانی های خود ، جلوه هایی را بیان می کند.
او در دیداری که با مرحوم پدرم در اواسط دهه هشتاد در منزل ایشان در قم داشت و شرح آن در ویدئویی که  چند ماه قبل منتشر شد ، آمد ، به پدرم گفته بود : آقا اهل تهجد و شب زنده داری است و نماز شب می خواند که با پاسخ ‌دندان شکن مرحوم پدرم مواجه شده بود که نماز شب موجب اجتهاد نمی شود.
حال اخیرا او طی افاضاتی گفته است : غم و غصه برای مردم، آقا را پیر کرده ، فرزندان ایشان، «همگی مستاجرند» و اجاره می‌پردازند ، چه در دولت‌های قبلی و چه حالا ، مسئولین درجه یک که می‌آیند خدمت ایشان ، سراغ ندارم که در جلسه‌ای سفارش مردم و معیشت مردم را نکرده باشند. مهم‌ترین دغدغه ایشان رسیدگی به مردم، بالاخص نیازمند است و افراد آسیب‌پذیر است.
فرض بگیریم که ساده زیستی رهبر ایران صحت داشته باشد که البته موارد نقض این ادعا چه در مورد شخص وی و چه در مورد فرزندانش ، طی حکایات گوناگون و متعدد از زبان و نوشتار افراد مختلف ، بسیار گفته و شنیده شده است و نیازی به تکرار آن نیست ، اما بر فرض صحت این ادعا ، آیا ساده زیستی ، فقط ساده بودن در درون زندگی هر فرد و نداشتن خرج اضافی با مال شخصی خود است یا اگر آن فرد ، خرج و هزینه اضافی با مال مردم و بیت المال تحمیل کرد هم ساده زیست است ؟!!!
راه اندازی بیت رهبری با تشکیلاتی که معادل چندین سازمان و وزارتخانه عریض و طویل بوده و بودجه های سنگین دولتی و غیر دولتی از بیت المال به آن اختصاص پیدا می کند ، در حالی که وظایف این مجموعه ها توسط دیگر دستگاه ها قابل اجراست ، نیز حکایت از ساده زیستی دارد ؟!!!
علاوه بر مجموعه بیت رهبری ، دفتر قم ، و دفاتر نمایندگی رهبر در امور مختلف از جمله در سیستان و بلوچستان و کردستان و مجمع تقریب و برخی سازمان های گوناگون دیگر زیر مجموعه رهبری مانند بنیاد حکمت اسلامی صدرا و … ،  و چندین هزار پرسنل آن را به این تشکیلات عریض و طویل بیفزایید.
وجود سپاه ولی امر برای حفاظت از شخص رهبر و نیز زیر مجموعه های رهبری که شامل تعداد بیشماری ماشین های لوکس و انبار سلاح ها و مهمات سبک و سنگین و چندین هزار پرسنل است و بودجه عظیمی که به این مجموعه اختصاص یافته ، هم از ساده زیستی رهبر حکایت دارد ؟!!!
وجود بیمارستان مجهز در کنار بیت ، همراه با متخصص ترین کادر پزشکی و درمانی که شبانه روز ، آماده باش برای سلامتی رهبری و گوش به زنگ در هر ساعت از شبانه روز هستند ، هم از ساده زیستی رهبر حکایت دارد ؟!!!
هزینه های کلان تحمیل شده به بیت المال ، به دلیل حضور نظامی در لبنان و سوریه و عراق و یمن و … حمایت از گروه های نیابتی متعدد، مراکز جامعه المصطفی در کشورهای مختلف که معادل نمایندگی های وزارت خارجه هستند ، مراکز اسلامی و دفاتر وابسته به رهبری در کشورهای گوناگون و موارد متعدد دیگر هم بایستی به این لیست بلند بالا اضافه شوند.
در این نوشتار فقط به چند نمونه از مراکز متعدد و حواشی هزینه ساز اطراف بیت رهبری اشاره شد که البته موارد بیشمار دیگری از این دست قابل ذکر است که علاوه بر بودجه عظیمی که از بیت المال صرف این مجموعه ها می شود ، اگر فقط حقوق و دستمزد چندین هزار پرسنل شاغل در آن ها محاسبه شود ، بودجه ای هنگفتی را شامل می شود که سر به فلک کشیده و عمدتا هیچ گونه سود و بازدهی قابل توجهی برای مردم و کشور نداشته و صرفا به خاطر وجود رهبر و حول جایگاه او ایجاد شده اند که اگر از امروز هم تعطیل بشوند ، هیچ خللی به ارکان مملکت وارد نخواهد شد.
 علاوه بر آن ، اگر بودجه عظیم و هنگفت این مراکز ، به آبادانی و پیشرفت کشور اختصاص یابد ، دیگر لازم نیست غم و غصه برای مردم، آقا را پیر کند و سفارش مردم و معیشت مردم را به مسئولان نموده و مهم‌ترین دغدغه وی رسیدگی به مردم، بالاخص نیازمندان و افراد آسیب‌پذیری شود که به جای صرف این بودجه ها برای مردم و کشور ، صرف اموری شده که به آن ها اشاره گردید ، و اگر این مراکز نبودند و بودجه آن ها صرف آبادانی و پیشرفت کشور می شد ، اثری از فقر و نداری در میان مردم دیده نمی شد.
آیا با وجود موارد اشاره شده ، بر فرض صحت ساده زیستی در درون چهار دیواری منزل ، کسی که این همه هزینه بر مردم و کشور تحمیل کرده ، باز هم ساده زیست است ؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *