حمله پهبادی جدید به مجتمع مشکوک پاسداران در اصفهان

By | ۱۴۰۲-۰۱-۱۶

گزارش‌ها حاکی از وقوع یک حمله جدید پهبادی در اصفهان و شنیده شدن صداهای انفجار در این منطقه است. رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران مدعی شده اند که این حمله را دفع کرده اند. هم‌زمان یک مقام امنیتی در اصفهان ادعا کرده که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

بنا به گزارشها، یک ریزپرنده به یک مجتمع وزارت دفاع جمهوری اسلامی در اصفهان حمله کرده است. رسانه های حکومتی نوشته اند که شب گذشته مجتمع امیرالمومنین وزارت دفاع در اصفهان هدف حمله ناکام یک ریزپرنده قرار گرفت و توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشت: شب گذشته (سه شنبه شب) مجتمع امیرالمومنین (ع) وزارت دفاع در اصفهان هدف حمله یک ریزپرنده قرار گرفت، که گفته شده در اثر اقدام به موقع پدافندی این ریز پرنده به هدف خود نرسید. این ریزپرنده هنگام نزدیک شدن به مجتمع وزارت دفاع توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شده است. با توجه به ناکام بودن این حمله، هیچگونه خسارتی صورت نگرفته است.

ایرنا هم گزارش داد که این ریزپرنده توسط نیروهای حفاظت پیرامونی مستقر در مجموعه و توسط سامانه‌های پدافندی در اختیار مورد اصابت قرار گرفت و نتوانست هیچ خسارتی به این مجموعه وارد کند..

ایسنا هم نوشت: این دومین بار است که مجتمع امیرالمومنین وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ریز پرنده‌ها قرار می‌گیرد. شامگاه هشتم بهمن ماه سال گذشته نیز منابع محلی در استان اصفهان از شنیده‌شدن صدای انفجار در محدوده خیابان «خانه اصفهان» خبر دادند (فیلم زیر). پیرو آن وزارت دفاع با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از این حادثه را بیان و علت آن را حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی این وزارتخانه اعلام کرد.

این در حالیست که در آن زمان خبرگزاری رویترز و روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و برخی از کارشناسان گزارش دادند که این حمله کار اسرائیل و بسیار موفق بوده است.

در سال‌های اخیر بارها انفجار و خرابکاری‌هایی در ایران گزارش شده که هدف عمده آن مراکز و افراد مرتبط با برنامه نظامی و اتمی جمهوری اسلامی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *