حمید قره‌حسنلو و همسرش به ۲۰ سال زندان محکوم شدند/ «ویدا ربانی» روزنامه‌نگار؛ ۱۱ سال حبس! جرم؟

By | ۱۴۰۲-۰۱-۲۹

حکم جدید زوج پزشک حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه قره‌حسنلو، از متهمان پرونده روح‌الله عجمیان توسط هیات دادرسان شعبه اول دادگاه انقلاب کرج صادر شد.

دکتر حمید و فرزانه قره‌حسنلو هر دو توسط این قاضی به حبس در تبعید یا «نفی بلد» محکوم شده‌اند.

دادگاه، ضمن تبدیل مجازات اعدام، حمید قره‌حسنلو را به ۱۵ سال حبس در تبعید در یزد و همسرش فرزانه را نیز به ۵ سال حبس در تبعید در مشهد محکوم کرده است.

این حکم نیز در فرصت قانونی قابل اعتراض است.

همچنین تاکنون دستکم سه تن از متهمان این پرونده که پیش‎تر به ۲۵ سال زندان محکوم شده بودند، طی دیروز و امروز از زندان آزاد شده‎اند. جواد زرگران، رضا شاکر زواردهی، بهراد علی کناری از جمله افرادی هستند که آزاد شده‎اند.

گفتنی است که شانزده متهم این پرونده پیش‌تر در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج محاکمه شده بودند، اما احکام چهارده نفر از آنان در دیوان عالی شکسته و مجددا به دادگاه بدوی ارجاع داده شد.

همه این شانزده نفر به اتهامات افساد فی الارض، حمله به نیروی مقاومت بسیج، اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده‌ بودند که در نهایت پنج نفر به نام‎های محمدمهدی کرمی، سیدمحمد حسینی، حمید قره‌حسنلو، رضا آریا و حسین محمدی به اعدام محکوم شده و سایر متهمان به ۲۵ سال زندان محکوم شدند.

در این پرونده «محمدمهدی کرمی» و «سیدمحمد حسینی» در بامداد روز هفدهم دی‎ماه سال ۱۴۰۱ اعدام شدند.

«ویدا ربانی» روزنامه‌نگار؛ ۱۱ سال حبس! جرم؟ خودش هم نمی‌دونه!
متهم ردیف اول شلیک به ‎هواپیمای اوکراینی ۱۳ سال حبس. جرم؟ کشتن ۱۷۷ انسان!
مهدی محمودیان و ‎بهاره هدایت به جرم روشن کردن شمع برای پاسداشت قربانیان هواپیمای اوکراینی به اندازه متهم ردیف اول شلیک به هواپیما که نه نامش مشخصه و نه معلومه در زندان هست! حکم زندان گرفتند و در حال گذراندن زندان هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *