اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی با عنوان کمپین ۱۴۰۲افزایش یافته است

By | ۱۴۰۲-۰۲-۰۳

گزارش‌های اختصاصی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد اعتصاب کارگران پروژه‌ای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در اعتراض به عدم افزایش دستمزد همچنان ادامه دارد و کارگران بیشتری کارگاه های خود را ترک کرده‌اند.

این اعتصابات با عنوان کمپین ۱۴۰۲ روز یکشنبه نیز در بیش از سی مرکز در شهرهایی چون عسلویه، کنگان، دهلران و گچساران جریان داشته است.

کارگران شرکت پایا صنعت واقع در پترو پالایش کنگان، کارگران شرکت مبین صنعت شاغل در پتروشیمی آدیش کنگان و همچنین کارگران پروژه‌ای صنعت نفت و گاز شاغل در واحد صنعتی شهرهای شیراز، لردگان، کرمان، بندر جاسک، ایذه، یزد، هفتشجان، ماهشهر، اهواز، بوشهر، اصفهان و جزیره لاوان، از دیگر کارگران اعتصاب‌کننده هستند.

عدم رسیدگی به مطالبات کارگران از سوی دولت و همچنین عدم افزایش متناسب دستمزدها مهم‌ترین دلیل این اعتصاب‌هاست.

معترضانی در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال گفته‌اند که شرایط در کنکان و عسلویه بسیار امنیتی است و در برخی موارد کارگران و خانواده‌ها تهدید شده‌اند.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد در دو معدن مس کرمان کارگران پیمانکاری داودی‌فرد شاغل در معدن درالو و کارگران شرکت فراسان شاغل در معدن خاتون‌آباد هم روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه به اعتصاب پیوستند.

روز جمعه یکم اردیبهشت نیز جمعی از کارگران پتروشیمی بوشهر دست به اعتصاب زده بودند.

اعتصاب‌های صنفی به ویژه اعتصاب‌های کارگری از ابتدای سال جاری خورشیدی از سر گرفته شده و روز به روز به تعداد معترضان افزوده شده است.

این در حالی است که این اعتصاب‌ها و تجمع‌های اعتراضی صنفی در سال‌های گذشته همواره برگزار شده و جمهوری اسلامی پاسخ درخوری به معترضان نداده و در مقابل فشار بر فعالان صنفی را بیشتر کرده است.

دو سال پیش نیز هزاران کارگر در سراسر ایران به اعتصاب‌های کمپین ۱۴۰۰ پیوستند که بازتاب جهانی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *