یک ورزشکار دیگر از ایران رفت؛ مهاجرت عرفان ناظمی ملی‌پوش تکواندو به کانادا

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۰

خبرگزاری تسنیم نوشته «عرفان ناظمی، ملی‌پوش ۲۴ ساله تکواندوی ایران در روزهای گذشته به کانادا مهاجرت کرد و قصد دارد ورزش در این کشور دنبال کند.» او یکی از آخرین ورزشکارانی است که از ایران خارج می‌شود. در روزهای گذشته ستار صید، عضو سابق تیم ملی اسکی استقامت ایران به نروژ پناهنده شد

مهاجرت تکنواندوکاران ایرانی، در سالهای گذشته بسیار دیده شده است. کیمیا علیزاده، المپین تکنواندوی ایران، یکی از شناخته‌شده‌ترین تکواندوکاهای ایرانی است که چند سال پیش به دلیل حجاب اجباری و تبعیض‌ها علیه ورزشکاران زن از ایران خارج شد.

او اکنون همراه با کسری مهدی‌پورنژاد و دینا پوریونس ورزشکاران ایرانی پناهجو در رشته تکواندو هستند که در قالب تیم پناهندگان کمیته های المپیک اروپا (EOC) در بازی های اروپایی کراکوف-مالوپولسکا ۲۰۲۳رقابت خواهند کرد.

میلاد بیگی، پیام قبادی، مهدی خدابخشی، فرزاد ذوالقدری، راحله آسمانی،‌ سینا بهرامی، پریسا فرشیدی و برخی دیگر از ورزشکاران تکنواندو هم در سالهای گذشته از ایران مهاجرت کرده‌اند یا پناهنده شده‌اند و با پرچم کشور دیگری مبارزه می‌کنند.

عرفان ناظمی ۲۴ ساله عضو تیم‌های ملی نوجوانان و بزرگسالان ایران بوده است. او در المپیک ۲۰۲۰ توکیو همراه با تیم میکس ایران پس از شکست از چین به مدال نقره این رقابت‌ها که برای اولین بار و به‌صورت آزمایشی برگزار شد، رسید.

او مدال طلای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جام ریاست فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۹، مدال طلای تیمی جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، مدال طلای تیمی المپیاد دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۹ و مدال طلای مسابقات هنرهای رزمی در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *