احضار صدها و تعلیق ده‌ها دانشجوی دختر دانشگاه الزهرا در ارتباط با حجاب اجباری

By | ۱۴۰۲-۰۲-۲۷

منابع دانشجویی از احضار صدها دانشجو به کمیته انظباطی و تعلیق ده‌ها دانشجوی دختر دانشگاه الزهرا در ارتباط با حجاب اجباری خبر داده‌اند.

کانال تلگرامی صدای دانشجویان الزهرا نوشت: «از آغاز اردیبهشت امسال، حداقل ۳۵ نفر از دانشجویان به دلیل مساله حجاب اجباری، بین یک تا دو ترم از تحصیل تعلیق شده و تا پایان تحصیل از خوابگاه محروم شده‌اند.»

بر اساس این گزارش، از این تعداد، حکم هفت نفر اجرا و پنج نفر از دانشجویان نیز بلافاصله از خوابگاه اخراج شده‌اند.

این گزارش پس از آن منتشر شده که سپیده رشنو، زن جوانی که سه ماه پیش از مرگ مهسا امینی در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت و شکنجه شده بود، از تعلیق خود از سوی این دانشگاه خبر داد.

او در حساب اینستاگرام خود نوشت که به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی»، دو ترم با احتساب سنوات از تحصیل منع شده است.

صدای دانشجویان الزهرا در گزارش خود با عنوان «سایه سرکوب و تعلیق بر فراز دانشگاه الزهرا» خبر داده که ️از اردیبهشت‌ماه و مقاومت زنان برای تن ندادن به حجاب اجباری در سراسر کشور، «فصل جدیدی از پرونده‌سازی، آزار و اذیت دانشجویان و صدور احکام سنگین آغاز شده که کم‌سابقه است».

این منبع دانشجویی اضافه کرد که در این مدت دانشجویان الزهرا با موجی از احضارها به کمیتهٔ انضباطی مواجه شده‌اند و تعدادی از دانشجویان از زبان مسئولان حراست شنیده‌اند که «در این چند ماه پانصد تا ششصد» دانشجو به کمیته‌ انضباطی دانشگاه کشیده شده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، مقام‌های دانشگاه الزهرا «عده‌ای آزارگر» را در محیط دانشگاه و خوابگاه گماشته‌اند که روزانه به دانشجویان به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری تذکر دهند.

در جریان اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» دانشگاه‌های ایران یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات ایران بود و دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز بارها علیه حکومت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *