سرقت در بیمارستان کرمانشاه؛ نشت اشعه دستگاه رادیوتراپی

By | ۱۴۰۲-۰۳-۰۹

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئله سرقت سرب از محوطه دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا (ع)، اظهار کرد: این دستگاه متعلق به استان کرمانشاه و ایلام بوده و از این ۲ استان برای رادیو تراپی مراجعه کننده داشته که به دلیل سرقت سرب از آن برای مدتی تعطیل شد.

وی افزود: سارقان سرب دستگاه رادیوتراپی که به طور حرفه‌ای از سقف اتاق رادیوتراپی و اتاق‌های همجوار اقدام به سرقت کرده بودند از کارکنان بیمارستان بوده که از طریق حراست این بیمارستان شناسایی، دستگیر و پرونده قضائی برای آنها تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اتاق‌های رادیوتراپی مرتباً دُز متری می‌شوند، تصریح کرد: از همین رو عمل دُز متری به طور معمول سالی ۲ تا سه بار انجام می‌گیرد که آخرین دُز متری تقریباً ۲ ما قبل از سرقت سرب‌ها انجام گرفته بود و هیچ گونه نشت اشعه‌ای مشاهده نشد.

محمدی ادامه داد: پس از آگاهی از سرقت سرب دستگاه رادیو تراپی سریعاً دُز متری انجام شد و متوجه نشت اشعه شدیم و بنا بود که مکان‌های اطراف اتاق رادیو تراپی که مسیر نشت اشعه بود را تعطیل کنیم اما در نهایت این امر ممکن نشد چرا که بخش‌های همجوار بیماران و مراجعه کننده زیادی برای درمان داشتند.

وی خاطر نشان کرد: میزان سرب سرقت شده به طور قطعی تشخیص داده نشده اما برای رفع این کمبود تاکنون یک هزار و ۶۰۰ قالب سرب از شرکت تولید کننده درخواست داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به خسارت چهار تا پنج میلیارد تومانی سرب‌های دزدیده شده اشاره و بیان کرد: از مجموع قالب سرب‌های در خواست شده تا پایان هفته ۶۰۰ قالب تهیه شده و یک هزا قالب دیگر نیز به زودی آماده و جای گذاری خواهد شد.

محمدی به بروز مشکل برای بیماران نیازمند و سرطانی در پی سرقت سرب از دستگاه رادیو تراپی تاکید و اضافه کرد: به منظور جلوگیری از این امر و تکرار سرقت بین سقف اتاق‌ها دیوار بتنی کشیده خواهد شد تا دیگر سارقان توان سرقت آن را نداشته باشند چرا که علاوه بر اختلال در روند درمان بیماران تهیه این سرب غیرمعمولی با خلوص ۹۹ درصدی که آن تنها یک شرکت در ایران آن را تولید می‌شود کار دشواری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *