فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با انتشار فهرست روزنامه‌نگاران زندانی، سرکوب رسانه‌ای توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد

By | ۱۴۰۲-۰۳-۱۱

رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن محکوم کردن «اتهامات بی‌اساس وارده» به همکاران خود در ایران از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا از همه اتهامات علیه روزنامه‌نگاران صرف نظر کنند.

دومنیک پرادالیه، حبس روزنامه‌نگاران را علامتی هشدار دهنده در سطح بین‌المللی دانست و تاکید کرد : «روزنامه‌نگاری جرم نیست و جمهوری اسلامی باید همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی را آزاد کند.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین اعلام کرد، در راستای اهداف و فعالیتهای خود از این پس به صورت هفتگی، فهرست به‌روز‌رسانی شده از روزنامه‌نگاران زندانی در ایران را منتشر می‌کند.

براساس اعلام این فدراسیون در حال حاضر ۱۳ روزنامه‌نگار در زندانهای جمهوری اسلامی در ایران زندانی هستند که نیلوفر حامدی، و الهه محمدی بیشتر از بقیه شناخته‌شده‌ و مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ادامه نام ۱۱ خبرنگار دیگر را که دربند جمهوری اسلامی هستند به شرح زیر اعلام کرد:

علیرضا جباری دارستانی، خبرنگار خبرگزاری مهر،
ایمان به‌پسند، روزنامه‌نگار آزاد،
ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد روزنامه شرق،
فرزانه یحیی‌آبادی، روزنامه‌نگار آزاد محلی در شهرستان آبادان،
فرخنده عاشوری، روزنامه‌نگار آزاد و خبرنگار سابق خبرگزاری فارس،
هاشم موذن‌زاده، روزنامه‌نگار آزاد،
مارال دار‌آفرین، روزنامه‌نگار محلی در استان گیلان،
امیر مسکنی، سردبیر مجله سبزوار امروز،
سیامند مهتدی، روزنامه‌نگار آزاد
ژینا مدرس گرجی، روزنامه‌نگار آزاد،
کامیار فکور، خبرنگار حوزه کارگری خبرآنلاین

روز چهارشنبه همچنین صفحه توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار رشته توییتی به «محاکمه ساختگی» نیلوفر حامدی و الهه محمدی واکنش نشان داد.

در این رشته توییت آمده: «دادگاه نمایشی الهه محمدی و نیلوفر حامدی که ساختگی تلقی می‌شود روز چهارشنبه در‌حالی به پایان رسید که این دو خبرنگار نزدیک به ۹ ماه را بدون دسترسی به وکلای خود در بازداشت سپری کردند و این هفته نیز در جلسه محاکمه نمایشی، وکلای مدافع اجازه صحبت از جانب آن‌ها را نداشتند.»

صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *