افشاگری صبا آذر پیک از جعلی بودن مدرک تحصیلی و حقوق ماهانه وزیر پیشنهادی صمت / علی آبادی ,مدیرعامل سپاهی مپنا وزیر صمت شد 

By | ۱۴۰۲-۰۳-۲۳

مدیری که به ⁧یورو⁩ ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان می‌گیرد! و مدارک تحصیلی‌اش جعلی است چطور قراره وزیر ⁧دولت انقلابی⁩ باشه؟

صبا آذرپیک «روزنامه‌نگار» در یک رشته توییت خبر از جعلی بودن مدارک تحصیلی و همچنین دریافت حقوق ۶۰۰ میلیون تومانی وزیر پیشنهادی صمت داده است!
او نوشته است:
جناب رئیسی، آیا ⁧ #علی_آبادی⁩
‏حقوق ۶۰۰ میلیونی از ⁧ مپنا⁩ می‌گرفته یا نه؟ آیا استعلام کردید که برای مدیر خاورمیانه شدن ⁧زیمنس⁩ اپلای کرده بوده و اگر گزینه وزارت نمی‌شد، قرار بوده بره زیمنس؟
‏پسرش سالها آلمان، بوده، آیا تابعیت آلمان رو داره یا نه؟
‏چطور با دانشجوی لیسانس، عضو هیات علمی بوده؟
به نظر من هیچ چیزی مهم تر از حقوق ۶۰۰ میلیونی آقای ⁧ #علی_آبادی⁩ نیست

‏مدیری که به ⁧یورو⁩ حقوق می‌گیره، چطور قراره وزیر ⁧ دولت انقلابی⁩ باشه؟

* رسوایی بزرگ مدرک تحصیلی دروغ ⁧ علی آبادی⁩ گزینه وزرات صمت
‏1️⃣ تاریخ ورود به دانشگاه۱۳۵۸
‏2️⃣تاریخ اخذ لیسانس مکانیک در مدرک صادره از دانشگاه شریف۱۳۶۸❗️

‏3️⃣اما مدرک را رضا روستا آزاد صادر کرده که تازه سال ۱۳۸۴رئیس شریف شد
حال فوق لیسانس:
‏4️⃣فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه تهران را فرهاد رهبر سال ۱۳۹۰ امضا کرده روی یک کاغذ معمولی بی سربرگ دانشگاه و بدون مهر❗️
‏6️⃣در حالیکه تاریخ اخذ مدرک فوق لیسانس ۱۳۷۴ آمده
‏تا اینجاش ممکن است بفرمایید مشکلی مثل گم کردن یا از بین رفتنه/
مهر المثنی نیست؛هم‌چنین تناقض سال صدور مدرک ها با سال استخدام در دانشگاه ها
* مهم‌تر:
‏وفق مدرک ارائه شده به مپنا، در سال ۶۵ عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین شده(وقتی حتی لیسانس نداشته؟!)
‏از ۷۰ معاون علمی دانشگاه (وقتی فوق نداشته)‏

سوال:
‏آیا ⁧ #علی_آبادی⁩ مدرکش را از جای دیگری گرفته یا ۱۵-۱۰ سال طول کشیده تا مدرک رابگیرد اما بعدا با کمک‌ روستا آزاد و فرهاد رهبر، برایشان مدرک شریف و تهران صادر شده؟
‏اطلاعاتی که به عنوان عضو هیات علمی و معاون دانشگاه و … به مپنا داده با سال اخذ مدرک نمی‌خواند!

مدیرعامل سپاهی مپنا وزیر صمت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد با ۱۸۷ رای موافق و ۵۸ رای مخالف، عباس علی‌آبادی را به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب کردند. رای اعتماد نمایندگان «مجلس انقلابی» به وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی در حالی بود که درباره سابقه و عملکرد او ابهام‌های زیادی وجود دارد و یکی از نمایندگان مجلس در جلسه بررسی صلاحیت علی‌آبادی، از حقوق ۶۰۰ میلیون تومانی او در مپنا پرده برداشت.
عباس علی‌آبادی که عضو سپاه است و در کارنامه‌ کاری‌اش سابقه همکاری با پروژه‌های سدسازی و جهاد سازندگی هم دیده می‌شود، مدتی رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر بود و پس از آن، به‌عنوان مدیرعامل به شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران با نام اختصاری «مپنا» پیوست.
مپنا نخستین و بزرگ‌ترین پیمانکار نیروگاهی در ایران است و گفته می‌شود که نزدیک به ۸۵ درصد تولید برق ایران را در اختیار دارد. علی‌آبادی طی مدت حضور در مپنا ادعاهای متعددی را مطرح کرد، از ساخت هواپیما گرفته تا لوکوموتیو؛ اما مروری کوتاه بر سوابق و فعالیت‌های مپنا و گروه‌های مشابه آشکار می‌کند که این گروه‌ها با ادعای حمایت از تولید ملی ولی با هدف به دست آوردن سود مالی سرشار، مانع واردات به ایران می‌شوند.
گروه مپنا مدعی ساخت «لوکوموتیوهای پیشرفته» است و علی‌آبادی پیش‌تر هم مخالفت خود را با واردات لوکوموتیو آشکار کرده بود. جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مخالف وزیر جدید صمت، در جلسه رای اعتماد او، به این موضوع اشاره کرد و خطاب به علی‌آبادی گفت: «سابقه شما در گذشته نشان می‌دهد مانع ورود لوکوموتیو به کشور شدید، حالا می‌گویید با واردات خودرو موافق‌اید؟»
جهان‌آبادی سپس به برنامه پیشنهادی وزیر صمت کنایه زد و گفت که مشابه آن را می‌شود در مدت کمتر از نیم ساعت در میدان انقلاب تهران تهیه کرد. او برنامه پیشنهادی وزیر صمت را «بسیار سطحی» توصیف کرد و گفت که خود او اصلا آن را نخوانده است.
جلال محمودزاده، دیگر نماینده مخالف عباس علی‌آبادی، نیز حقوق چند صد میلیون تومانی علی‌آبادی در مپنا را افشا کرد و خطاب به او گفت: «آیا درست است که شما در مپنا به یورو ماهی معادل ۶۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتید و از حقوق نجومی برخوردار بودید؟»
محمودزاده در ادامه، به ابهام‌های مربوط به مدرک تحصیلی وزیر جدید صمت و عضویتش در هیئت‌علمی دانشگاه پرداخت و تاکید کرد زمان عضویت علی‌آبادی در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با سال اخذ مدرک لیسانسش همخوانی ندارد.
این نماینده مخالف علی‌آبادی از او سوال کرد: «آیا درست است که خانواده شما سال‌ها ساکن آلمان بودند؟ آیا تابعیت آلمانی خانواده خود را تایید یا رد می‌کنید؟»
محمودزاده با استناد به منابع رسانه‌ای، افشا کرد که علی‌آبادی تصمیم دارد در صورت نگرفتن رای اعتماد از مجلس، برای مدیریت بخش خاورمیانه شرکت زیمنس تلاش کند. او همچنین گفت: از کجا باید مطمئن باشیم وزیر جدید در دام مافیای خودروسازی نمی‌افتد؟
محمودزاده به سابقه حضور علی‌آبادی در سپاه پاسداران نیز کنایه زد و خطاب به او گفت: «شما که سابقه فراوانی در زمینه نظامی داشتید آیا بهتر نبود به جای پذیرش این مسئولیت کلیدی در همان مسئولیت قبلی باقی می‌ماندید؟ امسال سال افزایش تولید و مهار تورم است. چرا در برنامه‌های خود به این موضوع اشاره‌ دقیقی نداشتید؟»
این نماینده مجلس سپس به انتخاب مدیران کشور از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های امام حسین، امام صادق و مالک اشتر انتقاد کرد و گفت که این‌ نشان می‌دهد تنها کسانی انتخاب می‌شوند که در دوران تصدی رئیسی حضور داشتند.
پیش از این سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت بود که پس از استیضاح، در اردیبهشت‌ماه برکنار شد. احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز، افشا کرده بود که فاطمی‌امین در جریان نخستین استیضاحش، حواله ۷۵ خودرو شاسی‌بلند را میان نمایندگان توزیع کرده است تا مانع استیضاحش شود.
هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنان از ارائه توضیح شفاف درباره این موضوع و معرفی نمایندگانی که حواله خودرو دریافت کرده‌اند، ممانعت می‌کند اما بر اساس تصمیم شورای نظارت بر رفتار نمایندگان، احمد علیرضا بیگی دیگر اجازه نطق ندارد.
ایندیپندنت فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *