گزارش‌هایی از افزایش پدیده «راهزنی» در جاده‌های جنوب ایران

By | ۱۴۰۲-۰۴-۱۴

گزارش‌ها از ایران حاکی از ناامن شدن برخی از جاده‌های کشور به دلیل بروز پدیده «راهزنی» است که در تازه‌ترین مورد، روز چهارشنبه ۱۴ تیر گزارش شده که راهزنان برای چندمین بار در شهرستان ریگان استان کرمان قصد تعرض به اموال مسافران را داشته‌اند.

خبرگزاری مهر روز چهارشنبه نوشت که راهزن‌ها در محدوده پل هشتصد متری شهرستان ریگان، در حدود ساعت یک و نیم شب ۱۲ تیر، با پرتاب سنگ و شکستن شیشه‌های اتوبوس قصد توقف اتوبوس را داشتند، اما راننده اتوبوس توانسته است با سرعت گرفتن از این امر جلوگیری کند.

راننده این اتوبوس به خبرگزاری مهر گفت که برخورد شیشه‌های شکسته با صورت او می‌توانست اتفاق ناگواری برای همه مسافران ایجاد کند.

او افزود که تا کنون چندین بار گزارش شده که روال دزدی راهزنان در آن منطقه به همین صورت بوده و سارقان با این حربه اتوبوس آنها را متوقف کرده و اموال مسافران را دزدیده‌اند و این «برای ما احساس ناامنی در این منطقه بوجود آورده است».

این گزارش می‌افزاید که همزمان، یکی از رانندگان اتوبوس تهران-ایرانشهر هم خبر از اتفاق مشابهی داد که نیمه شب ۱۲ تیر ماه برای او افتاده است.

به نوشته خبرگزاری مهر، بروز پدیده راهزنی و همچنین سرقت خودروهای عبوری در ماه‌های اخیر در جاده‌های کرمان بارها گزارش شده است.

با افزایش فقر در ایران در سال‌های اخیر، موارد جرائم ناشی از مشکلات معیشتی نیز افزایش یافته است.

ازجمله به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، روز سه‌شنبه از دستگیری هفت نفر که در اتوبوس‌های «بی‌‌آرتی» اقدام به جیب‌بری می‌کردند، خبر داد.

در همان روز نیز رهام‌بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، خبر داد که فردی ۳۵ ساله با یک قبضه اسلحه گرم وارد یک داروخانه در شهرک صدرای شیراز شد و به قصد اخاذی، پنج نفر از کارکنان داروخانه و شهروندان حاضر را به گروگان گرفت.

این فرمانده نیروی انتظامی افزود که پس از درگیری پلیس با فرد گروگانگیر، او کشته شد و گروگان‌ها آزاد شدند.

گزارش‌های متعدد کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز حاکی از افزایش خفت‌گیری با سلاح سرد، کیف‌قاپی و سرقت موبایل در مناطق شهری است.

با استفاده از گزارش‌های مهر و ایرنا؛ پ.پ / ب.ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *