گزارش‌هایی درباره «برکناری» رؤسای مرکز آمار و سازمان تأمین اجتماعی

By | ۱۴۰۲-۰۴-۲۷

رسانه‌های ایران در یک روز خبر داده‌اند که رئیس مرکز آمار ایران و رئیس سازمان تأمین اجتماعی برکنار شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم روز دوشنبه ۲۶ تیر اعلام کرد که جواد حسین‌زاده از ریاست مرکز آمار ایران کنار رفته و داریوش ابوحمزه با حکم رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان سرپرست جدید مرکز آمار ایران گمارده شده است.

مرکز آمار ایران از زیرمجموعه‌های سازمان برنامه و بودجه ایران است و آقای حسین‌زاده در تیر ماه ۹۸ در زمان حضور محمدباقر نوبخت در رأس سازمان برنامه و بودجه رئیس مرکز آمار شده بود.

تسنیم نوشته است که در دولت ابراهیم رئیسی، مسعود میرکاظمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه دو معاونت اقتصادی و بودجه را تلفیق کرده بود و بعد از برکناری او، این دو معاونت بار دیگر از هم جدا شده‌اند.

داریوش ابوحمزه دو ماه پیش معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه شده بود و اکنون سرپرست مرکز آمار نیز هست.

مرکز آمار ایران پس از آن که بانک مرکزی گزارش‌های ماهانه خود درباره نرخ تورم را متوقف کرد، به اصلی‌ترین نهاد رسمی جمهوری اسلامی تبدیل شد که این نرخ را اعلام می‌کند.

از سوی دیگر اعتماد آنلاین، وب‌سایت روزنامه اعتماد روز دوشنبه به نقل از «منابع موثق» نوشته که میرهاشم موسوی روز ۲۵ تیر از ریاست سازمان تامین اجتماعی «عزل» شده است.

به نوشته این روزنامه، یکی از معاونان او به شکل موقت سرپرست سازمان تامین اجتماعی شده و برخی اعضای هیات مدیره هلدینگ شستا از زیرمجموعه‌های این سازمان هم تغییر کرده‌اند.

اعتماد موسوی را عضو «جبهه پایداری» خوانده که در زمان وزارت حجت عبدالملکی در وزارت رفاه ریاست سازمان تامین اجتماعی را بر عهده گرفته بود.

روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی این خبر را تکذیب کرده و انتشار آن را «اقدام ناشیانه» خوانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *