کنایه‌های دوباره محمد دادکان: می‌خواستند ژاپن اسلامی شویم، کره شمالی اسلامی شدیم

By | ۱۴۰۲-۰۴-۳۰

محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران که مدتهاست از وضعیت مدیریت کشور انتقاد می کند در یک گفتگوی انتقادی دیگر از وضعیت و سیاست‌گذاری ها در کشور انتقاد کرد.

در گفتگویی که روزنامه آرمان ملی روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه منتشر کرد، او گفت: رهبر کره شمالی اگر صبح بگوید در باز است، خودش هم نمی‌ماند. اگر پل بین دو کره را آزاد بگذارند، یک نفر در کره شمالی نخواهد ماند. حالا ما که می‌خواستیم ژاپن اسلامی شویم، کره‌ شمالی اسلامی شده‌ای

اشاره او به نقل‌قول‌هایی از برخی سیاستمداران ایرانی از جمله غلامعلی حداد عادل از محافظه‌کاران نزدیک به خامنه‌ای است که سال ۱۳۸۲ به عنوان نماینده مجلس گفته بود ایران یک ژاپن اسلامی خواهد شد.
آقای دادکان در این گفتگو با انتقاد از سرکوب معترضان نیز گفت: با فشار و بگیر و ببند می‌خواهید به چی برسید؟ خودتان می‌گویید ۹۲ هزار نفر را گرفتیم. می‌گویید ۲۰ میلیون نفر پرونده قضایی دارند که یعنی با احتساب اعضای خانواده‌شان ۶۰ میلیون نفر درگیرند. با زور همه چی را درست کنیم، آخرش چه می‌شود؟

او درباره حذف ورزشکاران معترض هم گفت:‌ لعنت می‌فرستم به مدیریتی که در پرسپولیس است. کریم باقری را گذاشتند کنار. یک بازیکن نمی‌پرسد چرا؟ اگر مدیر بودم و این اتفاق می‌افتاد، تیم نمی‌دادم. اگر بازیکن بودم بازی نمی‌کردم. یک کلمه حرف نمی‌زنید. چون از بیرون گفته‌اند به بازیکن سه میلیاردی، ۷ میلیارد بده. ۱۰ میلیاردی را ۲۰ میلیارد بده. بازیکن تحت نظر آنهاست. با پول همه را خریده‌اند. پس اخلاق و شرف و دین چی؟

وی با انتقاد از برخورد با مخالفان حجاب اجباری هم گفت: خانواده خودم همه محجبه‌اند اما هرگز به خاطر تار مو به کسی معترض نیستم. می‌توانی به خاطر تار مو، ساچمه بزنی به چشم یکی؟ او را چون موهایش بیرون است بیندازی زمین و کتک بزنی؟ فردا هم بگویی نه ما نزده‌ایم! پس اینها را چه کسی نابینا کرده؟ اینهایی که مرده‌اند را کی زده؟ من زده‌ام؟

محمد دادکان تا سال ۲۰۰۶ که ایران را به جام جهانی برد یکی از موفق‌ترین دوران فوتبال ایران را هدایت کرد اما بعد از سوی دولت احمدی نژاد برکنار شد.

او در این گفتگو ضمنی به نفوذ نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در ورزش و فوتبال اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال استقلال ندارند. فدراسیون هیچ نقشی در آوردن قلعه‌نویی نداشت. از این واضح‌تر نمی‌توانم بگویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *