آتش‌سوزی یک شیرخوارگاه در گرگان؛ بخشی از ساختمان سوخت، کودکان و نوزادان نجات یافتند

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۷

مقام‌های آتش‌نشانی گرگان و بهزیستی استان گلستان شامگاه جمعه با تایید وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز نگهداری کودکان و نوزادان در محله استرآبادی شهر گرگان، گفتند که بخشی از ساختمان و سقف این مرکز در آتش سوخته اما پرسنل، مردم و نیروهای امدادی توانستند نوزادان و کودکان را بدون آسیب از این ساختمان خارج کنند.

موسی‌الرضا صفری، رئیس سازمان آتش‌نشانی گرگان، شامگاه جمعه ۶ مرداد ماه گفت که این آتش‌سوزی در یک مرکز نگهداری کودکان واقع در محله استرآبادی گرگان رخ داد و پس از اعلام به سامانه ۱۲۵، نیروهای آتش‌نشانی به این محل اعزام شدند.

صفری با بیان اینکه دو تیم از نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه‌های شماره ۲ و ۶ و یک تیم کمکی از ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی گرگان در عملیات مهار آتش‌سوزی مرکز نگهداری کودکان شرکت داشته‌اند، افزود که حریق از طبقه فوقانی این مراکز نگهداری کودکان آغاز شده بود.

به گفته رئیس آتش‌نشانی گرگان، نیروهای امدادی ابتدا اقدام به عملیات تخلیه اضطراری کردند و با همکاری همسایگان کودکان را از داخل ساختمان دود گرفته خارج کردند و ادامه آتش‌نشانان به مهار حریق پرداختند و از سرایت آتش به ساختمان‌های مجاور جلوگیری کردند.

رئیس آتش‌نشانی گرگان به تعداد کودکانی که در این مرکز نگهداری می‌شدند، اشاره نکرد اما گفت که آتش‌نشان‌ها و مردم «حدود ۲۰ کودک» را در سلامت کامل از داخل ساختمان در حال حریق خارج کردند.

صفری با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانانی همچنان در محل آتش‌سوزی مرکز نگهداری کودکان حضور دارند، گفت که تاکنون «دلیل وقوع آتش‌سوزی در این مرکز نگهداری کودکان مشخص نیست و کارشناسان برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر در محل حضور دارند.»

همزمان عارف کیانی، مدیر کل بهزیستی استان گلستان محل وقوع آتش‌سوزی را «شیرخوارگاه» و محل نگهداری نوزادان بدون سرپرست عنوان کرد و گفت که در جریان این آتش‌سوزی «به هیچ یک از نوزادان و شیرخوارگان این مرکز و پرسنل آن» آسیبی نرسیده است.

کیانی افزود که آتش سوزی از موتور یکی از اسپیلت‌های این مرکز در طبقه سوم آغاز شد و از آنجا که حریق از بالکن این طبقه آغاز شد، پرسنل این مرکز «بلافاصله کودکان مستقر در این واحد را به طبقه همکف» و خارج از ساختمان انتقال دادند.

او تاکید کرد که در جریان این اتش‌سوزی سقف این مرکز نگهداری نوزادان که از چوب و نی بود، به طور کامل سوخته است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان همچنین گفت که همه پرسنل این مرکز و کودکان و نوزادانی که در آن نگهداری می‌شدند به یک مرکز دیگر نگهداری کودکان در شهر گرگان منتقل شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *