افشای رابطه جنسی یک مقام دیگر: رابطه «معاون امر به معروف» در گیلان با باجناق خود

By | ۱۴۰۲-۰۵-۰۹

کانال تلگرامی رادیو گیلان فایل تصویری دیگری از فساد اخلاقی مقامات در گیلان را فاش کرده است. گفته شده این ویدئو از رابطه جنسی «حجت الاسلام مهدی حق شناس» است که معاون وقت نهاد «امر به معروف و نهی از منکر» در گیلان است.

مدیر رادیو گیلان می‌گوید پرونده فساد اخلاقی سید مهدی حق شناس به دادگاه روحانیت کشیده شد اما با «ورود آیت الله فلاحتی، نماینده خامنه ای در گیلان، ماست مالی شد».

صدای آمریکا به طور مستقل نمی‌تواند این جزئیات را تائید کند اما براساس گزارش‌های رسانه‌ای، سید مهدی حق شناس به عنوان معاون امور شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان مدتی فعال بود. حتی گزارشی از دیدار او با مقامات شهر آستارا در خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ایرنا منتشر شد که او با اشاره به فعالیت پنجاه گروه جهادی امر به معروف در گیلان، گفته بود: این گروه ها برای تامین مطالبات مردم درباره امر به معروف و نهی از منکر در حوزه هایی نظیر خانواده، حقوق شهروندی، ادارات، رسانه و اصناف فعالیت می کنند.

کانال تلگرامی معبر متعلق به ستاد تبلیغات اسلامی بندرانزلی عکسی از مهدی حق شناس (نفر دوم از چپ) در دیدار با رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر او منتشر کرده بود.

از جمله دیگر فعالیت‌های او دیداری است که در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با رضا ثقتی دیدار داشته است. این عکس در کانال تلگرامی معبر متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی شهر انزلی منتشر شده است.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بود که یک ماه پیش بعد از انتشار فیلم رابطه جنسی او به یک مرد جوان دیگر، بی سر و صدا برکنار شد. کانال تلگرامی رادیو گیلان فیلم رابطه او و این جزئیات را اولین بار منتشر کرد.

عمده گزارش‌های خبری درباره فعالیت او به آذر و دی ۱۳۹۹ اختصاص دارد اما کمی بعد یک نفر دیگر جایگزین او شد. اکنون پیمان بهبودی می‌گوید برکناری فوری او بعد از افشای بخشی از رسوایی اخلاقی او بود.

رادیو گیلان درباره او نوشته، سید مهدی حق شناس با باجناق خود رابطه جنسی داشته است. فیلمی از چت آنها منتشر شده است. در این چت او و باجناقش از قرار و مدار برای رابطه جنسی با هم می‌گویند. (صدای آمریکا به خاطر مسایل غیر اخلاقی عکس یا فیلم این رابطه را منتشر نمی‌کند)

به گفته این کانال تلگرامی، در پی یک اختلاف بین این دو، باجناق مهدی حق شناس، چت جنسی شان را منتشر می‌کند. ماجرای فساد اخلاقی مهدی حق‌شناس در شکایتی در دادگاه ویژه روحانیت مطرح می‌شود اما با دخالت فلاحتی نماینده علی خامنه‌ای در گیلان پرونده مختومه می‌شود.

انتصاب موقت مهدی حق‌شناس در نهاد امر به معروف و نهی از منکر هم با حکم رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بود.

در حالیکه رسوایی اخلاقی مهدی حق شناس برای مقامات در زمستان ۱۳۹۹ محرز شد و او عزل شد، اما عکسی از حق شناس در دیدار با رضا ثقتی در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دیده می‌شود. ثقتی در ۱۱ آذر به این سمت رسید و این عکس نشان می‌دهد با وجود پرونده فساد اخلاقی حق شناس، او هنوز با مقامات در ارتباط بوده است. ثقتی بعد از رسوایی ماه گذشته، در تیرماه امسال از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت رئیسی عزل شد.

کانال تلگرامی رادیو گیلان در بخشی از گزارش خود نوشته، مهدی حق شناس بعد از این رسوایی از سمت خود برکنار شد و «بد نیست بدانید که حق شناس هم اینک در شهرستان بندرانزلی دارد دهه دوم محرم را برگزار میکند و هر شب بالای منبر رفته و … بصورت غیر قانونی و با لباس آخوندی سخنرانی و روضه میخواند!»

افشای فساد یک عضو استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حالی علنی شده که این نهاد به دستور علی خامنه‌ای در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد. در اساسنامه آن آمده است، این نهاد «جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر، ترغیب آحاد جامعه به اجرای آنچه که از سوی حکومت فریضه نامیده می‌شود به امورات سیاست‌گذاری و انجام فعالیت‌های ترویجی، نظارتی و حمایتی و همچنین هماهنگی‌های ستادی و بین دستگاهی مبادرت می‌ورزد.» نهاد مذکور همچنین مدعی است که کارش را «با تأکید بر تذکر لسانی و باتوان و تقویت نظارت عمومی در تمامی شئون و تعاملات اجتماعی» انجام می‌دهد.

رئیس این نهاد ائمه جمعه هستند و افرادی چون وزیر کشور،‌ اطلاعات،‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ آموزش و پرورش، علوم و صنعت به همراه گروهی از نمایندگان، نماینده قوه قضاییه، روسای سازمان های صدا و سیما،‌سازمان تبلیغات اسلامی و فرماندهان نیروی انتظامی و بسیج در ستاد آن عضو هستند.

پیمان بهبودی، سردبیر «رادیو گیلان» پیش از این به صدای آمریکا گفته که این افشاگری‌ها با هدف «روشنگری مردم» و در شرایطی است که جمهوری اسلامی در «خصوصی‌ترین مسائل» زندگی شهروندان «تعیین تکلیف می‌کند» اما مقامات«این طور جانماز آب می‌کشند» و «خود را علیه‌السلام می‌دانند.»

او همچنین گفته است: «مسئولان مطمئن باشند هر اسناد و مدارکی از تخلفات و دزدی و رانت و باند شما به دست ما برسد منتشر خواهیم کرد.»

صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *