انتقاد تند حسین شریعتمداری ,نمایندهٔ خامنه‌ای در روزنامهٔ کیهان از «بیش از ۱۰ ماه انفعال در مقابله با کشف حجاب»

By | ۱۴۰۲-۰۵-۱۶

حسین شریعتمداری، مدیر منصوب رهبر جمهوری اسلامی در روزنامهٔ کیهان، روز یکشنبه ۱۵ مرداد در سرمقالهٔ این روزنامه بار دیگر با انتقاد از لایحهٔ موسوم به «عفاف و حجاب» نوشت: «به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارت‌بار یاری نکنید.»

آقای شریعتمداری با انتقاد شدید از حجم این لایحه و مدت زمان طولانی بررسی آن در مجلس نوشت: «بحث و بررسی لایحه‌ای با این متن طولانی چه میزان وقت می‌برد؟ و در این فاصلهٔ طولانی تکلیف مقابله با کشف حجاب چه می‌شود؟»

مدیر کیهان در این یادداشت همچنین حجاب اختیاری را «پدیدهٔ پلشت کشف حجاب» خواند و خطاب به نهادها و مقامات حکومتی نوشت با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از پیدایش این پدیده، «اگر مقابله با کشف حجاب ضرورت حیاتی داشت، چرا بیش از ۱۰ ماه در مقابل آن سکوت کرده و تازه بعد از گذشت ۱۰ ماه به فکر مقابله افتاده‌اند؟»

لایحهٔ «عفاف و حجاب»، مدتی پس از بروز اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» در شهریور ۱۴۰۱، توسط قوه قضائیه در ۹ ماده تهیه شد، دولت ابراهیم رئیسی تعداد مواد آن را به ۱۵ رساند و به مجلس ارسال کرد و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شمار مواد لایحه را به ۷۰ ماده افزایش داد که حاوی مجازات‌های مالی بی‌سابقه‌ای برای زنان مخالف حجاب اجباری است.

با این حال، در هفته‌های اخیر برخی چهره‌ها و رسانه‌های حکومتی از این لایحه به‌شدت انتقاد کرده و آن را برای برخورد با طرفداران حجاب اختیاری «ناکافی» خوانده‌اند.

آقای شریعتمداری در بخش دیگری از سرمقالهٔ روزنامهٔ کیهان چنین استدلال کرده است «ا‌نفعال در مقابله با کشف حجاب»، علاوه‌بر این‌که آن را در نگاه مخالفان حجاب اجباری «کم‌اهمیت جلوه می‌دهد» بلکه «سرویس‌های اطلاعاتی دشمن را که صحنه‌گردان اصلی هستند با احساس موفقیت رو‌به‌رو می‌سازد (که ساخته است‌)».

نمایندهٔ علی خامنه‌ای در کیهان در پایان یادداشت خود از مجلس شورای اسلامی خواسته است «از روی دیگر این سکه نیز غافل نباشند و خدای نخواسته به جای مقابله با کشف حجاب، دشمن را در اجرای این طرح خزنده و خسارت‌بار یاری نکرده باشند».

آقای شریعتمداری پیشتر هم با انتقاد از کاهش نقش سپاه و بسیج در این لایحه گفته بود که این لایحه «نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بی‌حجابی را نیز به دنبال خواهد داشت».

در تازه‌ترین رویداد در این باره، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۱۵ مرداد از احتمال بررسی لایحهٔ موسوم به «عفاف و حجاب» ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی و خارج از صحن علنی مجلس خبر دادند؛ به این معنا که یک کمیسیون مشترک تشکیل خواهد شد که دربارهٔ جزئیات این لایحه و قانون شدن آن برای اجرا در یک دورهٔ آزمایشی، به‌صورت غیرعلنی و بدون طرح در صحن عمومی مجلس تصمیم خواهد گرفت.

با استفاده از روزنامهٔ کیهان و وب‌سایت رادیوفردا / ر.ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *