احمد علیرضابیگی ,نماینده مجلس شورای اسلامی: برنامه‌های ابراهیم رئیسی در سطح مشق شب است

By | ۱۴۰۲-۰۵-۲۰

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در ایران، برنامه‌های ابراهیم رئیسی، رئیس‌ دولت کنونی جمهوری اسلامی ایران را در حد «مشق شب» دانسته‌است.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: «وقتی صحبت‌های دولتمردان با برنامه مدونی همراه نیست، یا اگر هم هست، پشتوانه مالی و منابع مالی مشخصی ندارد، در حد مشق شب است که باید به ناچار نوشته شود».

او در این راستا توضیح داد که دولت ابراهیم رئیسی، نتوانست با برنامه‌ای که ارائه داد و شعارهایی که مطرح کرد، «ناترازی‌های» موجود را برطرف کند.

نماینده مردم تبریز با اشاره به برنامه‌ای که دولت برای از بین بردن «انگیزه‌های حاشیه‌نشینی و مهاجرت» تدوین کرده‌بود، گفت که این برنامه‌ها «تشدید آسیب‌های اجتماعی» را در پی داشته‌است.

احمد علیرضابیگی همچنین با بیان این‌که مردم در نتیجه عملکرد دولت بی‌اعتماد شده‌اند، افزود که در نتیجه این بی‌اعتمادی، وقتی دولت «به‌دلیل گرما ادارات را دو روز تعطیل می‌کند» هیچ کسی باور نمی‌کند که این تعطیلی صرفا برای رعایت «شرایط حال مردم و زندگی و سلامتی آن‌ها» بوده‌است.

آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی ساکن ایران نیز نتیجه ریاست دوساله ابراهیم رئیسی بر دولت را «فقر پروری» عنوان کرده‌است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد که از ۲ سال پیش تاکنون وضعیت قیمت‌ها در بازار بهتر نشده و روند صعودی داشته‌است.

او یادآور شد که در دوران ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی «تحریم سنگین‌تر نشده، درآمد نفت کاهش نیافته و نرخ ارز تغییر نکرده» اما قیمت‌ها بازهم افزایش یافته‌است.

آلبرت بغزیان با اشاره به این‌که «نظارت ضعیف است» اظهار کرد که در این شرایط، «سه دهک بالای درآمدی» از تورم سود می‌برند، اما سایر مردم زیان می‌بینند.

این کارشناس اقتصادی همچنین گفت که در وضعیت «رکود تورمی» دغدغه برخی این می‌شود که به کدام کشور سفر کنند، اما برخی دهک‌های جامعه تا «پارک سر کوچه» هم نمی‌توانند بروند.

به‌گفته آلبرت بغزیان، وقتی صحبت از «کالابرگ الکترونیکی» به میان میاید، معنایش این است که در «مهار تورم، تامین کالاهای اساسی مردم و توزیع عادلانه درآمد» موفقیتی وجود نداشته‌است.

او افزود که نتیجه روشن نبودن طرح‌های اقتصادی برای مهار تورم و توزیع عادلانه درآمد، «فقیرپروری» شده‌‌است.

ابراهیم رئیسی، سیزدهمین رئیس دولت جهوری اسلامی، تحصیلات دانشگاهی ندارد. او در حوزه‌های علمیه که محلی برای تربیت طلبه‌های فقه شیعی است، آموزش دیده‌است.
رادیو فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *