محمد باقر قالیباف، رییس مجلس: هرچقدر مرغ و گوشت گران شود، باز هم مردم پرچم سیاه عزاداری می‌زنند

By | ۱۴۰۲-۰۵-۲۷

رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه مدعی شد که «عاشورا و هیئت‌های مذهبی» در ایران «دولتی» نشدند، و افزود: «اگر هیچ کسی در هیچ کجای بخش دولتی هم پرچم سیاه نزند، مردم خودشان پرچم سیاه می‌زنند. هرچقدر مرغ و گوشت گران شود باز هم این موضوع قطع نمی‌شود».

محمد باقر قالیباف که در دیدار «جمعی از بانوان موکب‌دار اربعین» سخنرانی می‌کرد، خواستار حضور «چند میلیون نفری» در مراسم حکومتی اربعین شد اما در عین حال گفت که نمی‌توان این مراسم را با مدیریت دولتی «سازماندهی و برنامه‌‌ریزی» کرد.

او در حالی به دولتی‌نشدن آیین‌های مذهبی اشاره کرده که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر امکانات و بودجه‌ گسترده‌ای را صرف مراسم «اربعین» کرده و در دو سال اخیر برای مراسم موسوم به «عید غدیر» هم تجمع و کارناوال حکومتی برگزار کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به گرانی «گوشت و مرغ» اذعان کرده است، اما تلاش کرده که آن را بی‌اهمیت جلوه دهد، در حالی که در بهمن سال ۹۹ در انتقاد از دولت حسن روحانی گفته بود که قیمت مرغ باید «۱۰ هزار تومان» باشد، نه «۲۵ هزار تومان».

منتقدان قالیباف از زمان روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی بارها به او طعنه زده و گفته‌اند که در دولت جدید دیگر از گرانی قیمت مرغ انتقاد نمی‌کند، آن هم در حالی که بر اساس گزارش‌ها از ایران قیمت این محصول گوشتی به هرکیلو ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *