کیوان صمیمی به شش سال حبس محکوم شد

By | ۱۴۰۲-۰۵-۲۹

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری از تایید حکم کیوان صمیمی توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

به گزارش هرانا، آقای صمیمی پیشتر در خصوص پرونده‌ای که در دوران حبس پیشین برای وی گشوده شد، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی” برای وی قابل اجرا خواهد بود.

مصطفی نیلی، همچنین از برگزاری جلسه دادگاه آقای صمیمی خبر داد و گفت: امروز شنبه بیست و هشتم مرداد ماه، جلسه دوم رسیدگی به پرونده آقای صمیمی مربوط به “شرکت در همایش گفتگو برای نجات ایران” در شعبه ٢٩ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

آقای صمیمی، بیست و هفتم مرداد ماه سال گذشته از بابت این پرونده جدید در زندان سمنان مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

وی در بهمن ماه ۱۴۰۱، با پایان دوران محکومیت سه ساله و با قرار کفالت برای پرونده ی جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده بود، از زندان سمنان آزاد شد.

آقای صمیمی در فروردین امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اواخر اردیبهشت با تودیع وثیقه آزاد شد. بازداشت وی توسط شبکه خبر، به دلیل “ارتباط با گروهک های ضد انقلاب خارج از کشور” گزارش شد.

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران است. این فعال سیاسی، سابقه زندانی شدن در هر دو رژیم فعلی و سابق را دارد. یکی از برادران کیوان صمیمی در دوره پهلوی و دیگری نیز در دهه شصت و توسط جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *