بهاره هدایت، فعال سیاسی زندانی، در پی اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

By | ۱۴۰۲-۰۶-۲۱

کیل بهاره هدایت، فعال سیاسی زندانی، از انتقال موکلش از زندان اوین به بیمارستانی در تهران خبر داد.

زهرا مینویی روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور در شبکه ایکس (توئیتر سابق) به نقل از خانواده بهاره هدایت نوشت که این فعال سیاسی زندانی در سیزدهمین روز اعتصاب غذا و به دنبال وخامت حالش از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده است.

خانم هدایت از ۹ شهریورماه و پس از جان‌باختن جواد روحی، زندانی معترض، اعلام کرد که در اعتراض به «سرکوب مضاعف» در جمهوری اسلامی دست به اعتصاب غذا می‌زند.

او پس از افزایش درخواست‌ها برای شکستن اعتصاب غذا در پیامی که روز ۱۸ شهریور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، بر عزم خود برای «ادامه اعتصاب غذا» تأکید کرد.

این فعال سیاسی زندانی نوشت که «این اعتصاب» به‌مثابه «تجدید عهدی‌ است با وجدان عمومی ایرانیان برای آزادی، تجدید عهدی‌ است با قیام مهسا در آستانه‌ سالگردش، و سرخم‌کردنی‌ است در برابر خانواده‌های داغدار و خصوصاً رنجوری‌شان از سرکوب‌هایی که این روزها متحمل شده‌اند».

در روزهای اخیر، وکیل هدایت از کاهش وزن شدید او خبر داده بود.

بهاره هدایت پیشتر در پرونده‌ای در ارتباط با اعتراضات به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران در دی‌ماه سال ۹۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و هشت ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی و سه ماه ارائه خدمت در آسایشگاه سالمندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

او مهرماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی در خانه یکی از دوستانش بازداشت و آبان همان سال برای اجرای حکم به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

با این حال، مقام‌های جمهوری اسلامی در اواسط آبان ۱۴۰۱، با گشایش پرونده جدیدی علیه این زندانی سیاسی، او را با چندین اتهام جدید از جمله «فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی و همچنین ترویج فساد و فحشا» مواجه کردند.

خانم هدایت، متولد سال ۱۳۶۰، پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی و دانشجویی سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (شاخه علامه) پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز خرداد ۸۸ بازداشت شده بود و دادگاه، او را به خاطر سه اتهام «توهین به رئیس‌جمهور»، «توهین به رهبری» و «اقدام علیه امنیت ملی» به هفت سال‌ و نیم زندان محکوم کرده بود.

خانم هدایت سال ۹۵ پس از سپری کردن دوره زندان خود آزاد شد. او پس از آزادی از زندان برای ادامه تحصیل در رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه تهران شد.

بر اساس گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی، هرانا و رادیو فردا/م.خ/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *