روزنامه نزدیک به دولت اردوغان خبر داد: صادرات نفت جمهوری اسلامی به اسرائیل از طریق ترکیه

By | ۱۴۰۲-۰۸-۱۱

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از روزنامه صباح، چاپ ترکیه نوشت این کشور، نفتی برای صادرات به سایر کشورها ندارد و این نفت ایران است که از ترکیه به اسرائیل ارسال می‌شود. رهبر جمهوری اسلامی امروز چهارشنبه ۱۰ آبان خواستار منع صدور نفت از «کشورهای اسلامی» به اسرائیل شد.

ایلنا مطلب منتشر شده در روزنامه صباح، نزدیک به دولت رجب طیب اردوغان را «هدف‌دار» خواند.

هدایت‌الله خادمی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با این خبرگزاری گفت با توجه به روابط اقتصادی، نظامی، فرهنگی و گردشگری ترکیه و اسرائیل، این احتمال وجود دارد که ترکیه نفت خریداری شده از ایران را به اسرائیل صادر کند.

طرح موضوع احتمال رفتن نفت ایران از ترکیه به اسرائیل در حالی است که امروز علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از دولت‌های اسلامی خواست با اسرائیل همکاری اقتصادی نکنند و تاکید کرد راه صدور نفت و ارزاق به اسرائیل باید بسته شود.

به گفته خادمی، «ترکیه منافع ملی خود را به شکلی دنبال می‌کند که از هر طریقی در جهت تحقق آن فروگذار نمی‌کند و در واقع در رابطه سیاسی، دوستی و دشمنی را لحاظ نمی‌کند».

او تاکید کرد ایران پس از فروش نفت، هیچ مسوولیتی در قبال اینکه کشور مقصد چه استفاده‌ای از آن می‌کند، ندارد: «جمهوری اسلامی هیچ نقشی در فرآیند ارسال نفت به اسرائیل ندارد و هیچ‌گاه به خاطر چند بشکه نفت به اعتبار خود لطمه نمی‌زند.»

خادمی هشدار داد تهران در صورت کسب اطلاع از صحت این موضوع، در فروش نفت خود به ترکیه تجدید نظر خواهد کرد.

او در ادامه گفت که بعید است پالایشگاه‌های اسرائیل بر اساس نوع نفت ایران طراحی شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *