اجرای حکم زندان سه معلم دیگر در شیراز

By | ۱۴۰۲-۰۸-۳۰

شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور از بازداشت ۳ تن از معلمان شیراز در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه گزارش داد و افزود که این سه معلم برای«اجرای حکم حبس» به زندان منتقل شده‌اند.

به این ترتیب حکم هر ۸ معلمی که به خاطر شرکت در تجمع‌های صنفی فرهنگیان، خرداد ماه سال جاری در دادگاه انقلاب شیراز محاکمه شده بودند به اجرا درآمد.

در گزارش شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور تاکید شده که بازداشت این ۳ معلم «بدون اطلاع قبلی جهت حضور و معرفی به اجرای احکام» انجام شده است و نیروهای امنیتی محمد علی زحمتکش، افشین رزمجویی و مژگان باقری را در منازل‌شان بازداشت و به زندان منتقل کرده‌اند.

طبق حکم نهایی صادره برای این معلمان، محمدعلی زحمتکش و افشین رزمجویی به ۵ سال حبس و مژگان باقری به ۲ سال حبس محکوم شده‌اند.

شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور افزود که دادگستری استان فارس روز دوشنبه همچنین حکم «دو سال حبس خانگی با پابند الکترونیکی» در مورد عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری، دو معلم دیگر، را به اجرا گذاشته است.

پیش از این، اصغر امیرزادگان، عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان استان فارس، برای تحمل حبس ۵ ساله به زندان فیروزآباد منتقل شده بود.

همچنین در ١٣ مهر ماه نیز ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی، دو فعال حقوق فرهنگیان، به هنگام حضور در فرمانداری شیراز بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان منتقل شدند.

همگی این معلمان از جمله فرهنگیان معترضی هستند که اردیبهشت ۱۴۰۱ و به دنبال تجمع گسترده معلمان در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای مدتی بازداشت شدند.

رامین صفرنیا، وکیل این معلمان، پس از برگزاری دادگاه آنها در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، نوشت که دادستانی شیراز این ۸ فعال حقوق فرهنگیان را به «اجتماع و تبانی» متهم کرده‌ است.

شورای صنفی تشکل‌های صنفی، کانون صنفی معلمان و همچنین انجمن فرهنگیان استان فارس، پیشتر در بیانیه‌های جداگانه‌ای به احکام صادره برای این معلمان اعتراض کرده‌اند.

بنابر گزارشی که شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان کشور در خرداد ماه سال جاری منتشر کرد، فقط طی یک سال گذشته «بیش از ۲۵۰ معلم و فعال صنفی فرهنگیان بازداشت، زندانی، اخراج یا تبعید» شده‌اند و «برای تعداد زیادی از معلمان پرونده‌سازی» شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *