دانشجویان روانشناسی دانشگاه بهشتی در اعتراض به رفتار حراست دست به اعتصاب زدند

By | ۱۴۰۲-۰۹-۰۱

دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه بهشتی تهران روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ در اعتراض به رفتار حراست این دانشگاه، از ورود به کلاس‌های درس امتناع و در محوطه این دانشکده تجمع کردند.

کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز سه‌شنبه نوشت که این اعتصاب به‌دلیل ورود «غیرمنتظره تعدادی از نیروهای حراست دانشگاه به کتابخانه» و «کلاس‌های درس دانشکده روانشناسی» صورت گرفته است.

بر اساس اعلام این نهاد دانشجویی، «نیروهای حراست و افراد بی نام‌ونشان که صورت‌های خود را پوشانده بودند و هیچ مدرک شناسایی دال بر استخدام از سوی نهاد حراست نداشتند» روز دوشنبه و در زمان تدریس اساتید با ورود به کلاس درس «کارت دانشجویی دخترانی که مقنعه از سرشان افتاده بود را ضبط کردند».

دانشجویان این دانشکده اعلام کرده‌اند که به‌دلیل به خطر افتادن «بدیهی‌ترین حقوق» دانشجویان از جمله «حق امنیت»‌ دست به اعتصاب زده‌اند.

این دانشجویان افزوده‌اند: «این اقدامات تنها به سود متعصبین و سودجویانی است که در پوشش دین، تنها به قدرت‌نمایی و ارضای اهداف دیگر آزارانه خود مشغولند.»

رسانه‌های دانشجویی ایران پیش از این از «اعتصاب دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس» خبر داده و نوشتند که جمع گسترده‌ای از دانشجویان این دانشگاه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در «اعتراض به فشار حراست و خفقان حاکم بر دانشگاه» از رفتن به کلاس‌ها خودداری کرده‌اند.

به گفته فعالان دانشجویی، از آغاز سال تحصیلی جدید فضای دانشگاه‌های ایران با «احضار گسترده دانشجویان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و کمیته‌های انضباطی» و همچنین صدور احکام «تعلیق موقت از تحصیل» و «اخراج» دانشجویان و تعدادی از استادان، «به شدت امنیتی» بوده است.

از زمان اعتراضات پس از جان‌باختن مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد، بسیاری از دانشجویان به ویژه دختران دانشجو به طور علنی و عملی با حجاب اجباری به مخالفت پرداخته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *