تداوم تجمع پرستاران و بازنشستگان در شهرهای مختلف

By | ۱۴۰۲-۰۹-۰۸

بازنشستگان معترض شعار «عدالتی ندیدیم، ما دیگه رای نمیدیم» سر دادند

پرستاران معترض در اهواز این بار مقابل استانداری این شهر رفتند. پرستاران معترض اهوازی مقابل استانداری اهواز سفره خالی پهن کردند و به صورت نمادین بر سر این سفره‌های خالی نشستند. سه‌شنبه هفتم آذر، همچنین گروهی از پرستاران در شهر مشهد نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند. پرستاران اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در مقابل دفتر معاونت درمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی این دانشگاه، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این پرستاران به‌ تعریف نشدن بسته خدمتی برای خدمات پرستاران پیش بیمارستانی، اجرا نشدن صحیح قانون تعرفه‌گذاری در حوزه پیش بیمارستانی، پرداخت مبالغ بسیار پایین و ناچیز تحت عنوان تعرفه پرستاری، پایین بودن مبلغ اضافه کار و اجباری بودن آن، معترض‌اند. پرستاران فوریت‌های پزشکی مشهد نسبت به اضافه‌کاری اجباری علاوه بر اعتراض با تکمیل فرم و مهر و امضای آن، نامه‌ها را به مسئولان دانشگاه و اورژانس تحویل دادند.

به گزارش ایلنا، این پرستاران، به صورت دسته‌جمعی از انجام شیفت‌های اضافه کار اجباری انصراف دادند. آن‌ها می‌گویند: «شاید با این کار صدای اعتراضمان به گوشِ مسئولان کشور برسد و فکری به حال فرسودگیِ ما و کمبودِ نیرو کنند.»

پرستاران معترض معتقدند پرداخت بخش کوچکی از درآمد حاصل از تعرفه‌گذاری پرستاران بیمارستان تحت عنوان ۳ درصد به پرستاران پیش بیمارستانی که بیش از ۱۰ درصد پرستاران کشور را تشکیل می‌دهند، به هیچ عنوان عادلانه نیست و خودشان باید بسته خدمتی مستقل داشته باشند تا ارزش واقعی خدماتشان مشخص شود.

به گزارش ایلنا پرستاران معترض اعلام کردند: «وزارت بهداشت به بهانه رایگان بودن خدمات اورژانس بیمارستانی از تعریف بسته خدمتی برای پرستاران پیش بیمارستانی سر باز می‌زند، در حالی که می‌تواند بسته خدمتی تعریف کند و ارزش نسبی آن را از محل بودجه عمومی یا سرانه سلامت پرداخت نماید تا هم تعرفه‌گذاری برای پرستاران پیش بیمارستانی به شکل درست اجرا شود و هم خدمات پیش بیمارستانی کما فی السابق برای مردم رایگان باشد.»

پرستاران مامایی نیز در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان در این تجمع از شهرهای مختلف به تهران آمدند و تجمع اعتراضی خود را مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به اجرا نشدن قانون همسان‌سازی و شرایط سخت معیشتی بازنشستگان، پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۱ و دیگر مطالبات خود، بار دیگر تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در تجمع اعتراضی خود در روز سه‌شنبه، شعارهای «کشور پردرآمد چه بر سر تو آمد»، «دولت ورشکسته دشمن بازنشسته»، «نه مجلس  نه دولت نیستند به فکر ملت» و «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر دادند.

معترضان در شهر ممسنی نیز مقابل دفتر صندوق بازنشستگی تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان اراک نیز با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر مطالبه حقوق خود خواستار آزادی معلمان زندانی شدند. بازنشستگان سنندج نیز در تجمع اعتراضی خود شعار «اجرای همسان‌سازی، بدون حقه‌بازی» سر دادند.

همزمان با تجمع‌های بازنشستگان در شهرهای مختلف، سه‌شنبه هفتم آذر، شماری از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در سنندج دست به تجمع زده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. در ادامه تجمع‌های بازنشستگان در شهرهای مختلف، جمعی از بازنشستگان کشوری نیز در همدان، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری تجمع اعتراضی برگزار کردند. در تجمع اعتراضی سراسری، بازنشستگان استان همدان مقابل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین شعار «همش وعده شنیدیم، عدالتی ندیدیم» سر دادند.

بازنشستگان کشوری شیراز نیز روز سه‌شنبه تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان در این تجمع اعتراضی شعارهای «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می‌شه»، «عدالتی ندیدیم ما دیگه رای نمیدیم»، «اتحاد اعتراض علیه فقر و فساد»، «تا حقمون نگیریم، آروم نمی‌نشینیم» و «دولت ورشکسته دشمن بازنشسته» سر دادند.

روز سه‌شنبه همچنین شماری از کارگران شاغل در پتروشیمی گچساران، در اعتراض به رسیدگی نکردن به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *