مهاجرت طلاسازان ایرانی به افغانستان و عراق!

By | ۱۴۰۲-۰۹-۲۸
مردم توان خرید نقره را هم از دست داده‌اند
زمانی طلافروشان جزو طبقه مرفه جامعه بودند و هر کسی طلافروشی داشت مردم به چشم یک «آدم پولدار» به او می‌نگریستند اما چند سالی است که این قشر هم به تبع تشدید گرانی‌ها در کشور در رکود بسر می‌برند و مردم کمتر به آنها مراجعه‌ کرده و طلا می‌خرند.

مردم به دلیل تورم دیگر تفکر سرمایه گذاری در  بازارطلا را ندارند
به گزارش اقتصاد 24،«تا چند سال گذشته حتی کسی که قشر ضعیف بود می‌توانست یک تکه طلا بخرد. خانم‌های خانه‌دار وقتی پولی دست‌شان می‌رسید، می‌آمدند طلا می‌خریدند. در حال حاضر آنقدر تورم بالاست که خرید مایحتاج زندگی برای مردم سخت شده چه برسد به خرید طلا!»

اکبریان تولیدکننده و فروشنده طلا در بازار طلا با بیان این مطلب، گفت: نوسان قیمت طلا و سکه در بازار و در نهایت تورم این بخش از اقتصاد دلیلی بر رکود این بازار شده است.وی گفت: نگاه مردم به آینده بازار طلا همواره سرمایه گذاری بوده و هست، اما طی دو سال اخیر تفکر سرمایه گذاری در این بازار از بین رفته است.

اکبریان با طرح این سوال که کدام کارگر با دستمزد کارگری توان خرید یک قطعه طلا آن هم گرمی بالای ۲ میلیون تومان را دارد؟ گفت: امروز طلا به اندازه‌ای گران شده که بیشتر خانوار‌ها و حتی جوانان در آستانه ازدواج هم برای خرید این فلز گران بها، پول ندارند.

به گفته این فروشنده طلا در تهران، طی دو سال گذشته در نیمه دوم سال، صنعتگران رسته، طلا و جواهر خود را برای تولیدات بازار پسند شب عید آماده می‌کردند، اما طی دو سال اخیر بازار طلا مشتری شب عید نوروز نداشته است.این تولید کننده طلا در تهران ادامه داد: امروز بیشتر کارگاه‌های تولیدی از مدار تولید خارج شده و اکثر سرمایه گذاران در این صنعت، سرمایه‌های خود را یا به بازار مسکن و دلار برده اند یا کلاً به کشور دیگری منتقل کرده اند.

این  پیشکسوت بازار طلا ادامه داد: امروز فعالان طلا تولیدات به کشور‌های همسایه و حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، عراق، افغانستان و ترکیه و عراق می‌روند. البته برخی کشور‌های اروپایی مانند ایتالیا، استرالیا و کانادا هم هدف مهاجرت طلاسازان و سرمایه گذاران این صنعت شده است.

خرید نقره هم کم شده
اکبریان با اشاره به گرانی و رکود در اقتصاد کشورمان گفت: با تورم روز افزونی که در جامعه وجود دارد توان مردم به خرید نقره هم نمی‌رسد.این فعال صنعتی در بازار طلا ادامه داد: مردم در دو سال گذشته به دلیل تورم و گرانی و کاهش درآمد‌ها ناگزیر به سمت خرید نقره روی آوردند، اما متاسفانه با افزایش قیمت نقره، این بازار هم از مردم گرفته شده و خرید در این بازار هم کم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *